مدیرعامل هلال احمر زنجان گفت: هلال احمر از افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر در استان زنجان که توان تامین هزینه‌های درمانی، دارو و توانبخشی را ندارند حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر به عنوان نهادی بشردوستانه همواره نقش محوری در فعالیت‌های اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.


او افزود: هلال احمر با هدف ایجاد و تقویت توازن اجتماعی، احیای ارزش‌های دینی، توسعه سنت‌های حسنه اسلامی، تسکین آلام بشری و توریج حس نیکوکاری بین مردم، با ارائه خدمات حمایتی در قالب برنامه پنجم توسعه و مواد ۲ و ۳ قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی پرداخته است.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر همین اساس سازمان داوطلبان هلال احمر از طریق برقراری تعامل سازنده با نهاد‌های مرتبط، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت‌های مردمی، جذب کمک‌های خیرین، اختصاص منابع مالی و بهره گیری از محل منابع عمومی هلال احمر با سازماندهی و هدایت خدمات داوطلبان در جهت رفع نیاز‌های آسیب پذیرترین اقشار جامعه اقدام کرده است.


موسوی افزود: این سازمان علاوه بر حمایت‌های مالی در زمینه دارویی، درمان و توانبخشی از افراد نیازمند در استان زنجان با بهره گیری از شبکه ارتباطی و حمایتی مردمی در جهت حفظ کرامت انسانی اقدام به ارائه خدمات ماندگار، زود بازده و اثربخش در میان اقشار آسیب پذیر جامعه می‌کند.


او گفت: خدمات حمایتی شامل آن دسته از مساعدت‌ها و خدمات اجتماعی است که آسیب پذیرترین افراد جامعه را برای کنار آمدن با شرایط و مخاطرات فردی و اجتماعی، پیشگیری از شیوع و یا کاهش اثرات سوء آن‌ها یاری می‌دهد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: از همه بیماران نیازمند و محرومی که توان تامین هزینه‌های درمان و دارویی خود را ندارند، حمایت مالی می‌کنیم.


موسوی گفت: حمایت‌های مالی هلال احمر در زمینه‌های کمک هزینه دارو و درمان، کمک هزینه بستری طبی و جراحی، کمک هزینه آروتز و پروتز، کمک هزینه عمل زایمان طبیعی و سزارین، کمک هزینه فرانشیز دارو و درمان و کمک هزینه خدمات دندانپزشکی است.


او کمک هزینه پاراکلینیک (سونوگرافی، سی تی اسکن) کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توانبخشی، تامین وسایل بهداشتی، درمانی و مصرفی، کمک هزینه درمان سرپایی و تأمین کمک هزینه شیرخشک برای خانواده‌های نیازمند را از دیگر موارد حمایت هلال احمر برشمرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.