میانگین ظرفیت تماشاگران لیگ برتر والیبال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، سی‌وهشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز چهارشنبه یازدهم مهر با برگزاری همزمان ۶ دیدار در شهر‌های یزد، تهران، ارومیه، اسلامشهر، اصفهان و اردکان آغاز می‌شود.

شهداب یزد، مهرگان نور، پیکان تهران، صنعتگران امید، شهرداری ارومیه، سپهر صدرا مشهد، طبیعت، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، چادر ملو اردکان و سایپا تهران ۱۳ تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها هستند که در هفته نخست نماینده سیرجان مدافع عنوان قهرمانی استراحت دارد.

امسال علی‌رغم کاهش یک تیم از جمع حاضران در رقابت‌های لیگ برتر، تماشاگران بیشتری امکان تماشای دیدار‌های تیمشان را در سالن خواهند داشت چرا که به دلیل افزایش محبوبیت این رشته در میان آحاد مردم، باشگاه‌ها طی یک سال اخیر در صدد احداث و بازسازی سالن‌هایی با حجم بیشتر برآمدند و شاهد برگزاری مسابقات در سالن‌های ۶ و ۷ هزار نفری هستیم.

گفته می‌شود تیم سپهرصدرا مشهد در تلاش برای برگزاری مسابقات خانگی خود در سالن شهید بهشتی است که هفت هزار نفر ظرفیت دارد و در صورت عملی شدن این خواسته میانگین ظرفیت تماشاگران لیگ برتر والیبال ۱۴۰۳ به ۳۳ درصد افزایش خواهد یافت که آماری قابل توجه خواهد بود. در حال حاضر باشگاه سپهر در حال تجهیز این سالن هفت هزار نفری با بهترین امکانات است و سه مسابقه نخست خود را در سالن ۱۵۰۰ نفری مهران برگزار خواهد کرد تا بزرگ‌ترین سالن لیگ برتری والیبال آماده بهره‌برداری شود.

چادرملو اردکان که سال گذشته سالنی با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر در بازی‌های خانگی خود در اختیار داشت امسال با احداث و تجهیز سالن شهید سلیمانی که ظرفیتی ۶ هزار نفری دارد، ۴۵۰۰ نفر بر حجم مخاطبان خود افزوده است تا تماشاگران پرتعداد استان یزد فضای بیشتری برای تماشای ورزش جذاب والیبال داشته باشند. سالنی که علاوه بر کفپوش استاندارد حتی در نورپردازی هم حرفه‌ای عمل کرده تا یکی دیگر از سالن‌های رقیب برای برگزاری مسابقات جهانی باشد.

شهرداری ارومیه دیگر تیم لیگ برتری است که با سالن غدیر ۶ هزار نفری میزبان تماشاگران علاقمند به والیبال خواهد بود. اگرچه این سالن تازه تاسیس نیست، اما استاندارد‌های لازم را برای برگزاری رویداد‌های بین‌المللی دارد و سال گذشته میزبان مسابقات قهرمانی مردان آسیا بود.

شهداب یزد هم با تجهیز و نوسازی سالن اختصاصی خود (با نام پیشین شاهدیه) ظرفیتی سه هزار نفری در شهر یزد برای علاقمندان والیبال ایجاد کرده است. سالنی که چندی پیش پذیرای مسابقات باشگاه‌های مردان آسیا بود و از استاندارد‌های لازم برای برگزاری مسابقات برخوردار است.

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان لیگ در خصوص ظرفیت سالن‌های تیم‌های لیگ برتری، مجموع ظرفیت سالن‌ها در سال ۱۴۰۳، ۴۶۵۰۰ هزار نفر است که میانگین سه هزار و ۵۷۶ نفر برای هر سالن خواهد بود در حالی که رقم سال گذشته که ۱۴ تیم در لیگ برتر حاضر بودند، ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود که میانگین آن ۲ هزار و ۶۷۸ تماشاگر برای هر سالن می‌شد و این آمار حکایت از افزایش ۳۳.۵ درصدی میانگین ظرفیت تماشاگران لیگ برتری دارد.

جدول سالن‌های لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۳ به همراه ظرفیت آنها به قرار زیر است:

ردیف نام تیم نام سالن ظرفیت 
1 شهداب یزد اختصاصی شهداب 3 هزار نفر
2 مهرگان نور امام خمینی (ره) 2 هزار نفر
3 پیکان تهران فدراسیون 3 هزار نفر
4 شهرداری ارومیه غدیر 6 هزار نفر
5 صنعتگران امید فدراسیون 3 هزار نفر
6 سپهر صدرا مشهد شهید بهشتی 7 هزار نفر
7 سایپا تهران فدراسیون 3 هزار نفر
8 گیتی‌پسند اصفهان مخابرات 3 هزار نفر
9 چادر ملو اردکان شهید سلیمانی 6 هزار نفر
10 پاس گرگان امام خمینی (ره) 3 هزار نفر
11 مس رفسنجان 9 دی 2 هزار نفر
12 طبیعت شهید بیضایی یک هزار و 500 نفر
13 فولاد سیرجان ایرانیان گهر روش 4 هزار نفر
مجموع   46500 هزار نفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار