رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ثبت چهار اختراع داخلی از سوی واحد‌های فناور این دانشگاه خبر داد.

محمد فریدن اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، کارگاه‌های مورد نیاز فناوران در حیطه‌های مختلف فناوری شامل حوزه‌های مالکیت فکری، ارتباط با صنعت و جامعه، ایده‌پردازی و کارآفرینی، پروپوزال‌نویسی فناورانه، معرفی مرکز رشد و خدمات آن و روند دانش بنیانی به صورت حضوری و مجازی برگزار شده است.

وی از پذیرش بیش از ۲۰ طرح محصول محور خبر داد و با بیان اینکه تاکنون شش قرارداد ارتباط با صنعت و جامعه و هشت قرارداد استقرار جدید منعقد شده است، بیان کرد: همچنین چهار اختراع داخلی از سوی واحد‌های فناور این دانشگاه ثبت شده است.

رئیس گروه توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: برگزاری رویداد‌های فناوری شامل ایده شو راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در نظام سلامت، پاییزه کارآفرینی ویژه دانشجویان و فراخوان طرح‌های محصول محور به صورت کشوری از دیگر برنامه‌های حوزه فناوری این دانشگاه است.

فریدن از برپایی غرفه ارائه محصولات شرکت‌ها و هسته‌های فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه در جشنواره هفته پژوهش استان، فستیوال ایده بازار، جشنواره تحقیقات و فناوری رازی، ایران فارمد و ... خبر داد و گفت: همچنین جلسات متعدد رو در رو با صنایع، سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی استان در جهت حل مسائل و مشکلات آنها از طریق پژوهش‌های علمی و خدماتی در قالب طرح ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه در این مدت شش ماهه برگزار شده است.

وی گفت: عقد بازنگری آیین‏‌نامۀ فناوری دانشگاه و عقد تفاهم‌نامه با شرکت دانش‌بنیان داروسازی دکتر جهانگیر از دیگر برنامه‌های توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بوده است.

برچسب ها: اختراع ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار