رئیس شورای اسلامی شهر یزد، از تجدید تفاهم نامه مشترک اصفهان، شیراز و یزد با عنوان مثلث طلائی گردشگری ایران خبر داد.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: دوازدهم مهرماه در شهر شیراز با حضور شهرداران و روسای شورا‌های اسلامی شهر اصفهان، شیراز و یزد، تفاهم نامه‌ای با عنوان مثلث طلائی گردشگری ایران تجدید می‌شود.

وی افزود: چندین سال است که این سه شهر به عنوان مثلث طلائی گردشگری ایران در راستای توسعه گردشگری و تور‌های گردشگری تعامل دارند.

سیفی ادامه داد: با تبلیغات رسانه‌ای مناسبی که در دنیا صورت گرفته و بعد از ثبت جهانی یزد این سه شهر که از سابقه گردشگری برخوردار بودند به عنوان مثلث طلائی گردشگری، در راستای ارتقاء فعالیت گردشگری خود هستند.

سیفی افزود: با ایجاد این تفاهم نامه، علاوه بر ارتقاء گردشگری و ایجاد پل گردشگری و علمی بین اصفهان، شیراز و یزد، در سایر بخش‌ها نیز همکاری‌های متقابلی صورت می‌پذیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بهبود در زمینه صنایع دستی، اجرای برنامه‌های فرهنگی رسانه‌ای و توسعه ظرفیت‌های بین المللی و مشارکت با بخش خصوصی تعدادی از هدف‌های تفاهم نامه مثلث طلائی گردشگری میباشد.

وی گفت: سه شهر اصفهان، شیراز و یزد جزو پنج شهر هوشمند ایران هستند و در قالب این تفاهم نامه تبادل نظر برای توسعه روند شهر هوشمند با بحث‌های علمی، پژوهشی و هوشمند سازی نیز صورت میگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.