مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: هشت ایستگاه آتش نشانی به همراه ۱۶ دستگاه خودرو آتش نشان به منظور ارتقای سطح ایمنی و مقابله با حوادث غیرمترقبه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه اندازی شده است.

رضا صفاری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در مراسم تجلیل از آتش نشانان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان که به مناسبت هفتم مهرماه، روز ملی آتش نشان برگزار شد، گفت: ۲۰ میلیارد ریال جهت خرید ست تجهیزات امداد و نجات برای ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین طی سال گذشته و خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه تجهیزات مربوطه با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی حکیمیه در ماه گذشته به انجام رسید.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیان کرد: در طول ۶ ماه گذشته ۱۱۰ نفر ساعت دوره‌های آموزشی پیشگیری از حریق، اطفای حریق و کمک‌های اولیه را گذراندند و ۱۰ عملیات مانور آتش نشانی اطفای حریق نیز در شهرک‌های صنعتی استان انجام شد.

صفاری به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش خطرات و خسارت‌های وارده به واحد‌های تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: در همین راستا برنامه‌هایی از قبیل تربیت و آموزش آتش نشانان، انجام ممیزی ایمنی برای هزار واحد صنعتی، برگزاری مانور‌های آموزشی و ترغیب پرسنل آتش نشانی به منظور تقویت آمادگی جسمانی از سوی این شرکت برگزار شد.

وی به پایش و ارزیابی مرتب از تمامی عوامل خطر ساز و ناایمن و نیز شناسایی کانون‌های خطر، ممیزی و تهیه شناسنامه HSEE، بازدید‌های دوره‌ای توسط تیم منتخب از دستگاه‌های مرتبط و برپایی آموزش‌های مورد نیاز واحد‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، عملیات آتش نشانی اطفا حریق در واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه در طول هشت سال گذشته سیر نزولی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ واحد تولیدی پرخطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده که با انجام ممیز‌های ویژه ایمنی و شناسایی نواقص و کاستی‌ها و اعلام به واحد‌های صنعتی و تولیدی در مرحله انجام است.

در پایان این مراسم که با حضور حمیدرضا ململی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان برگزار شد، از آتش نشان‌ها تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار