پویش غربالگری سلامت سالمندان با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان پزشکی دانشکده علوم پزشکی مشهد برپا شد.

محرری رئیس دانشکده پزشکی مشهد گفت: پویش غربالگری سلامت سالمندان به مدت یک روز با محوریت شناسایی دیابت، فشارخون و بیماری‌های قلبی وعروقی، با مشارکت گروه اجتماعی دانشکده پزشکی مشهد و گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شماره یک این شهر برگزار شده است.

او افزود: در این پویش بیش از ۲۰۰ نفر از مردان و زنان سالمند غربالگری شدند و خدمات مشاوره، آموزش و ارجاع را دریافت کردند که میانگین سن مردان ۶۴ سال و میانگین سن زنان ۵۷ سال بوده است.

رئیس دانشکده پزشکی مشهد ادامه داد: ۳۶ درصد از سالمندان سابقه پرفشاری خون و مصرف دارو داشتند که به همکاران حوزه بهداشت برای انجام اقدامات بعدی گزارش شده است.

محرری بیان کرد: در ۱۴ درصد از سالمندان غربالگری شده نیز فشار خون بالا برای نخستین بار گزارش شده که برای بررسی و سنجش مجدد فشار خون به مراکز بهداشت ارجاع شدند.

او تصریح کرد: همچنین مشاوره‌های رژیم غذایی، تحرک، سبک زندگی بر اساس نتیجه خطرسنجی و مشاوره پزشکی برای موارد پرخطر توسط اساتید پزشکی اجتماعی و دانشجویان پزشکی و کارشناسان ارائه شد و افراد نیازمند کنترل فشارخون و دیابت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت ارجاع شدند.

رئیس دانشکده پزشکی مشهد تاکید کرد: شرح حال گیری از سالمندان با تمرکز بر خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، خطر پوکی استخوان (استئوپروز) و کمبود ویتامین دی، سنجش قد، وزن، توده بدنی و سنجش فشارخون سالمندان از مهمترین اقدامات اجرایی برنامه‌های سلامت محور در این پویش بوده که توسط دانشجویان و استادان برای سالمندان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار