رئیس اداره بهزیستی تایباد گفت: کودک‌آزاری و همسرآزاری، بیشترین مأموریت‌های اورژانس اجتماعی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

افسانه فدایی رئیس اداره بهزیستی تایباد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۴ ماهه نخست امسال ۱۴۵ مأموریت توسط اورژانس اجتماعی تایباد انجام شده است که کودک‌آزاری و همسر‌آزاری بیشترین حوزه‌های مأموریتی این نهاد را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر این ۲ حوزه، معلول‌آزاری، سالمندآزاری، فرار از منزل و خودکشی از دیگر مأموریت‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان بوده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی تایباد ادامه داد: این تعداد مأموریت در اورژانس اجتماعی فقط در ۴ ماه بسیار نگران‌کننده است؛ به طوری که در طول سال گذشته ۱۷۷ مأموریت توسط اورژانس اجتماعی در شهرستان صورت‌گرفته‌است.

فدایی بیان کرد: در اورژانس اجتماعی تایباد ۵ نفر نیروی مددکار و روان‌شناس مشغول فعالیت هستند و مردم می‌توانند هر گونه ناهنجاری اجتماعی، خانوادگی و انفرادی را به این نهاد امدادی به شماره ۱۲۳ گزارش کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال تعهد اشتغال مددجویان بهزیستی در شهرستان تایباد ۱۲۰ نفر می‌باشد که ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات اشتغال‌زایی به‌صورت ارائه تسهیلات به این افراد تخصیص خواهد یافت.

رئیس اداره بهزیستی تایباد اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد ادارات دولتی و بانک‌ها، به‌عنوان اماکن عمومی و پرتردد، برای معلولان و توان‌یابان مناسب‌سازی شده‌اند و لازم است تا دیگر دستگاه‌ها نیز نسبت به مناسب‌سازی فضای اداری به‌وسیله سطح شیب‌دار، بالابر، سرویس بهداشتی مخصوص و درب خودکار اقدام کنند.

فدایی گفت: در حوزه توان‌بخشی نیز ۹ هزار و ۵۰۰ کودک و ۲ هزار و ۴۹۰ نوزاد به ترتیب از لحاظ تنبلی چشم و ناشنوایی به‌صورت رایگان غربالگری و جهت دریافت عینک یا کاشت حلزون گوش به مراکز مربوطه معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان تایباد ۱۵ مرکز مددکاری و دارای مجوز از سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند که شامل ۷ مرکز مثبت زندگی، ۴ درمانگاه ترک اعتیاد، یک اردوگاه ترک اعتیاد، یک مرکز نگهداری از سالمندان مرد، ۲ مرکز نگهداری از معلولان ذهنی پسر، یک مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست پسر، یک مرکز مشاوره خانواده و ۲ مرکز سلامت روان می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.