فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و لبنان مصداق جنون جنگی بوده و انزوای جهانی این رژیم منحوس را به همراه آورده است.

امیر سرتیپ حسین محمد شفیعی  فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: هیچ یک از اقدامات و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی از جمله حمله به بیمارستان، مدرسه، مناطق مسکونی، کشتن کودکان و مردم بی دفاع جزو چهارچوب و پروتکل‌های نظامی بین المللی و جنگی نبوده و مصداق بارز جنایت جنگی است.

وی با بیان اینکه جنگ و جنگیدن اصولی دارد و در صحنه‌های جنگی باید در قالب پروتکل‌های نظامی و بین المللی عمل کرد، یادآور شد: متاسفانه رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اهداف خود تحت هیچ شرایطی رعایت عهد نامه‌ها و پروتکل‌های جنگی را نمی‌کند و این رژیم برای رسیدن به اهداف خود هر جنایت جنگی را برای خود مشروع می‌داند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین عنوان کرد: رژیم صهیونیستی تحت هیچ عنوانی در جنایات مرتکب شده تنها نبوده و از حمایت آمریکا و سایر کشور‌های نظام سلطه برخوردار است چرا که این رژیم به تنهایی قدرت و جرات چنین جنایاتی را ندارد.

وی بیان کرد: آمریکا و کشور‌هایی که در این جنایات شریک رژیم صهیونیستی هستند همانند آنها از هیچ جنایتی برای رسیدن به اهداف خود دریغ نمی‌کنند که در راس همه آنها، آمریکا قرار دارد.

امیر سرتیپ محمد شفیعی با اشاره به اهداف مشترکی که نظام سلطه در هشت سال جنگ تحمیلی و جنگ رژیم غاصب صهیونیستی با مردم فلسطین و لبنان دنبال می‌کنند، تاکید کرد: سلطه پذیر نبودن جمهوری اسلامی ایران مهمترین دلیلی بود که ابرقدرت‌های جهان جنگی تمام عیار علیه کشور ما به راه انداختند، زیرا جمهوری اسلامی زیر بار سلطه ابرقدرت‌ها نمی‌رفت و این امر نظم جهانی ابر قدرت‌ها برای تقسیم کشور‌ها به سلطه گر و سلطه پذیر را بر هم زده بود، بنابر این دست استکبار جهانی از آستین صدام و رژیم بعث عراق بیرون آمد و امروز نیز استکبار جهانی با حمایت و هدایت رژیم صهیونیستی به دنبال اهداف مشابه‌ای است.

وی اضافه کرد: رژیم بعث عراق هشت سال در باتلاقی که خود ایجاد کرده بود دست و پا زد و در نهایت با حقارت تمام شکست را پذیرفت این در حالی است که همچنان جمهوری اسلامی ایران استقلال خود را حفظ کرده و امروز نیز همچنان در مدار اسلامیت و عدالت خواهی خود استوار است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین ادامه داد: کشور ما در حال حاضر درگیر جنگ تمام عیار ترکیبی و شناختی بوده و در همین راستا تبیین دوران دفاع مقدس و اهداف و عملکرد رزمندگان و جانفشانی‌های آنها برای نسل جوانی که آن دوران را لمس نکرده آن قدر جدی است که اگر کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد، بدون شک ضرر خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان کنونی جنگ دوران دفاع مقدس را لمس نکرده و ما وظیفه داریم که وقایع آن روز‌ها را برای جوانان تببین کنیم، افزود: هفته دفاع مقدس صرفا یادواره و گرامیداشت آن روز‌ها نیست بلکه مجالی برای انتقال وقایع و اهداف هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بود و باید صحنه رشادت و از خودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدا و همچنین ناگفته‌های آن دوران به جوانان آینده منتقل شود تا جوان امروز قدر استقلال و آزادی کشور را بداند و در صحنه‌های مبارزه با جان و دل همچون جوانان هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم، در صحنه حاضر باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: امروز روش و شیوه جنگ عوض شده و در جنگ شناختی، تکنولوژی و تبیینی قرار داریم و جوان نیز باید برای مقابله با دشمن به شیوه‌ها و تکنولوژی‌های روز مسلط شده و با آگاهی و سواد و خلاقیت به مسمومیت زدایی در فضای مجازی بپردازند، چرا که مسموم سازی تفکر مردم یکی از مهمترین اهداف دشمنان ما بوده و از طریق فضای مجازی آن را دنبال می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار