در پی افزایش فعالیت شرکت‌های موسوم به "پانزی" در سطح کشور، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با صدور هشدار، از مردم خواست تا مراقب این نوع کلاهبرداری‌ها باشند.

علی فاتحی گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت شرکت‌هایی هستیم که با وعده‌های فریبنده و پرداخت سود‌های نجومی، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند. این شرکت‌ها که به اصطلاح طرح‌های پانزی نامیده می‌شوند، هیچگونه فعالیت اقتصادی واقعی نداشته و سود‌های پرداختی به سرمایه‌گذاران را از طریق پول‌های ورودی افراد جدید تأمین می‌کنند.

این مقام قضایی با بیان اینکه این طرح‌ها دیر یا زود با فروپاشی روبرو شده و سرمایه‌گذاران متحمل ضرر و زیان هنگفتی خواهند شد، افزود: از مردم عزیز تقاضا داریم که فریب وعده‌های پوچ و وسوسه‌انگیز این شرکت‌ها را نخورند و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، حتماً در مورد صحت و اعتبار آنها تحقیق و بررسی کنند.

او در ادامه به برخی از نشانه‌های بارز شرکت‌های پانزی اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها سود‌های بسیار بالایی را به سرمایه‌گذاران خود وعده می‌دهند که در هیچ فعالیت اقتصادی واقعی قابل حصول نیست. آنها معمولاً اطلاعات روشنی در مورد نحوه فعالیت خود را ارائه نمی‌دهند و از ارائه اسناد و مدارک معتبر به سرمایه‌گذاران خودداری می‌کنند.

فاتحی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها مجوز فعالیت قانونی از مراجع ذیصلاح را ندارند، افزود: آنها معمولاً سرمایه‌گذاران خود را تحت فشار قرار می‌دهند تا افراد جدید را به این طرح‌ها جذب کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در پایان از مردم خواست به هیچ عنوان فریب وعده‌های وسوسه‌انگیز و غیرمعقول سود را نخورند و قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، حتماً در مورد شرکت مورد نظر تحقیق و بررسی کنند و اسناد و مدارک آن را به دقت مطالعه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت‌های مشکوک، مراتب را به مراجع ذیربط گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار