مشاور ریس سازمان سینمایی کشور گفت: بر اساس سیاست عدالت فرهنگی سینما در شهرستان‌ها رونق می یاید.

مشاور رئیس سازمان سینمایی کشور در مراسم سومین جشن مهر سینمای ایران در ارومیه  اظهار کرد: بر اساس سیاست عدالت فرهنگی ایجاب می‌کند که جشن مهر سینمای ایران با هدف دیده شدن هنرمندان و تجلیل از آنها و پیشکسوتان و پیوند هنرمندان با مردم هر سال برگزار شود و بستری ایجاد کنیم تا هنرمندان استان‌ها جایگاه ملی پیدا کنند.

علیرضا اسماعیلی کلیشمی تصریح کرد: سینما رسانه‌ای بسیار موثر و قدرتمند است و فرهنگ و هنر می‌تواند همبستگی و وفاق ملی بزرگی ایجاد کند.

وی ادامه داد: یکی از عملکرد‌های ما برای رونق سینما در شهرستان‌ها ایجاد زیر ساخت‌ها از قبیل احداث سالن‌های سینماست و تلاش می‌کنیم این سالن‌ها افزایش پیدا کند.

 مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های سینمایی کشور است، اما چند سالی است از رونق افتاده، امیدواریم با تدابیر لازم مسئولین محترم و اتخاد تصمیمات بجا و درست شاهد رونق هنر، بخصوص سینما و عکاسی و جشنواره‌های هنری در استان آذربایجان‌غربی با تلاش جوانان مستعد باشیم 

علیرضا نوروزی اضافه کرد: پیشکسوتان هنر در استان گنجینه و سرمایه ارزشمند ما هستند و باید با قدردانی و حفظ جایگاه آنها حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

نوید عزیزی رئیس انجمن سینمای جوان ارومیه هم در این مراسم گفت: پرورش بیش از ۵ هزار نفر هنر جو در زمینه فیلم سازی و فیلمنامه نویسی و ۵۳ کلاس فیلمسازی، ۱۲۵ کلاس عکاسی، ۲۳ کلاس تصویر برداری، ۴۵ ورک شاپ، ساخت بیش از یک هزار فیلم کوتاه مستند داستانی و تجربه گرا، ۱۰۵ پاتوق فیلم، از جمله اهم فعالیت انجمن سینمای جوان ارومیه است .

ارومیه برای سومین سال پیاپی است که میزبان جشن مهر سینمای ایران شده است و در این جشن از ۳۶ نفر از سینماگران استان تجلیل شد.

در این جشن هنرمندانی که در عرصه تولید فیلم، کارگردانی بازیگری، گریمور و به عبارتی در حوزه سینما سال‌ها زحمت کشیده و اثر خلق کرده اند قدردانی و  از سه موسسه سینمایی، اعضای انجمن سینمای جوان، مدرس سینما، کارکنان و فیلمسازان سینما تجلیل شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.