معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: طرح شمیم خدمت، با هدف آموزش حرفه و ایجاد شغل در استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

مرتضی کوچکی گفت: شمیم خدمت یکی از مهمترین طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه می‌باشد که براساس استعداد‌های راهبردی و پتانسیل‌های موجود در جوار بقاع متبرکه و میزان استقبال بازار و تقاضای منطقه پس از مطالعه و انجام کارشناسی لازم با حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه و پشتیبانی موقوفات و نذورات مردمی برای آموزش و ایجاد شغل و استفاده بهتر مردم از بازار برای کسب درامد و امرار معاش، اجرا می‌شود.

وی گفت: زمینه‌های فعالیت در حوزه اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت بقاع متبرکه و با راه اندازی مراکز افق معطوف به همه جوانب زندگی مردم در زمینه‌های رسیدگی به نیازمندان، خانواده‌های زندانیان، ازدواج و ایجاد اشتغال، کمک به بیماران بوده که در قالب طرح‌های بلند مدت در استان اجرا می‌شود.

کوچکی افزود: شورا‌های امور خیریه، مراکز افق و طرح شمیم خدمت، همه برای خدمت رسانی به مردم و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و اجتماعی می‌باشد و در همین راستا امسال ۳ پروژه اشتغال زایی در سیستان با مرکزیت بقعه بی بی دوست در هفته وقف افتتاح خواهد شد.

کوچکی گفت: طرح پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی، پرورش شتر و گلخانه و نانوایی ازجمله پروژه‌های اجرایی است که در هفته وقف افتتاح شد.

 

برچسب ها: طرح شمیم ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار