زندگی پیامبر اسلام(ص) به دلیل صبوری نمونه ایشان در گذران سختی ها و روزهای تلخ باید برای نسل جوان از طریق زبان و ابزار امروزی الگو قرار گرفته و تنها به غزوات خلاصله نشود.

حجت الاسلام والمسلمین جوواد باقری قمی، کارشناس ارشد کلام اسلامی در خصوص مقام رسول اکرم(ص) در گفتگو به خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: با مروری بر حوادث و اتفاقات که از بدو تولد تا رحلت حضرت محمد(ص) رخ داده پی به روزهای تلخ و سختی های پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و صبر نمونه ایشان خواهیم برد.

وی افزود: حضرت محمد(ص) همیشه با جنگ هایی از سوی دشمنان روبرو می شد که با صبر و درایت خاصی همراه بود.

باقری قمی اظهار داشت: خداوند در بسیاری از آیات قرآن کریم، از اخلاق پیامبر اکرم(ص) و بزرگواری ایشان می گوید به این دلیل که پیامبر اسلام(ص) از رفتار و شخصیت خاصی برخوردار بودند.

وی با اشاره بیشتر و جذب نسل جوان به زندگی حضرت رسول(ص) افزود: با توجه به ابزارهای متفاوت و وسعت اینترنت باید شبکه هایی را برای گسترش رفتار و اخلاق و پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را داشته باشیم و آن ها را با زبان و ابزار امروز برای نسل جوان بیان کنیم.

باقري قمي ادامه داد: دشمنان اسلام همیشه درصدد گمراهی جوانان و تخریب اصول دینی ما هستند که باید از روش هایی چون ساختن فیلم و آثاری در خصوص جنگ ها و زندگی پیامبر اسلام(ص) نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به محتوای بسیاری از احادیث در خصوص پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: پیامبران و بزرگواران اسلام در احادیث بسیاری اشاره کردند که اگر نسل جوان به نکته های ما در احادیث توجه می کردند به طور حتم، حرف های ما را بیشتر به جان و دل می پذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم تمام وجوه زندگی پیامبر اسلام(ص) را به تصویر بکشیم و نباید سخنان و مداحی های ما خلاصله به جنگ های حضرت محمد(ص) می شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار