با حضور وزیر کشور مراسم معارفه یدالله رحمانی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج در حال برگزاری است.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم از استاندار جدید خواست از حاشیه دوری کند و به فکر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و سرعت دادن به قطار توسعه باشد.


 آیت الله حسینی گفت: حاشیه‌سازی‌ها، انرژی و وقت مسئولان را می‌گیرد و سرعت قطار توسعه را کاهش می‌دهد که امیدوارم استاندار جدید از حاشیه‌ها دوری و تنها به فکر رفع مشکلات مردم، تکمیل پروژه‌های عمرانی و توسعه اقتصادی باشد.


وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است، عنوان کرد: بسیاری از روستا‌ها و برخی شهر‌های این استان در فصل گرم سال با تنش آبی روبه‌رو هستند، در حالی پروژه‌های حوزه آب روند لاک‌پشتی دارند و در واقع سهم مردم این دیار از آب‌های روان داده نشده است


امام جمعه یاسوج با بیان اینکه ناراحت نیستیم که آب‌های این استان به جا‌های دیگر می‌رود، تأکید کرد: مسئولان و متولیان امر باید به فکر تخصیص سهم آب استان باشند و مسئولان استانی نیز این مهم را به عنوان یک اولویت اساسی و اصلی مستمر پیگیر باشند و در این زمینه دغدغه داشته باشند که آیندگان به نیکی از آنان یاد کنند.


آیت الله حسینی از کمبود‌ها و محرومیت‌ها در این استان گلایه کرد و افزود: استانی با داشتن بیش از ۲۰ درصد تولید نفت و گاز، جاذبه‌های کم‌نظیر گردشگری، ۱۰ درصد آب‌های سطحی و ... مستحق محرومیت و نداری نیست.


وی با ابراز نگرانی از تأخیر در تکمیل و بهره برداری از برخی پروژه‌های عمرانی ـ زیرساختی ادامه داد: برخی از پروژه‌ها در این استان از جمله جاده ملی پاتاوه به دهدشت نزدیک به ۳ دهه به طول انجامید


حسینی این را هم گفت که طبق گفته وزیر کشور، استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد به صورت مستقل انتخاب شده‌اند و البته کارنامه خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله بودجه داشتند، از ایشان می‌خواهیم که اعتبارات به استان بیشتر بیاید و پروژه‌ها زودتر به سرانجام برسند.


وی خدمات ارائه شده به مردم استان در دولت شهید رئیسی را ستودنی دانست و گفت: دو سفر رئیس جمهور شهید به این دیار منشأ خیر و برکت بوده است.

حسینی با اشاره به دیدار برخی مسئولان استان با رهبر معظم انقلاب در تابستان امسال خاطرنشان کرد: فرصتی پیش آمد و در سفری که داشتیم و به محضر مقام معظم رهبری رسیدیم، ۱۰ بند را درخصوص مشکلات استان تقدیم کردیم و ایشان فی المجلس به عارف، معاون اول ریاست جمهوری دستور حل مشکلات را دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این مراسم گفت: کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع غنی، در شاخص‌های توسعه آخرین رتبه را داشته است یا در بین آخرین‌ها قرار دارد.
محمد بهرامی افزود: کسانی که مسؤولیت می‌گیرند، باید به خواست مردم توجه کنند و دولت بدون مردم مفهومی ندارد.


بهرامی با تاکید بر اینکه هرجایی حقوق مردم در میان باشد، هزینه آن را می‌پذیریم، تصریح کرد: این شعار نیست و به آن عمل می‌کنیم.


بهرامی با اشاره به اطلاع واثق نمایندگان از روند معرفی استاندار، اضافه کرد: انتخاب استاندار براساس شاخص‌های کمیته انتصابات صورت گرفت.


وی تسلط و شناخت بر مسائل استان را یک شاخص مهم دانست و گفت: استانداری که شناخت به استان نداشته باشد، باید یک سال برای تسلط وقت بگذارد.


نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی شناخت و تأیید درون استان، سلامت، صداقت و وفای به عهد را از جمله معیار‌های انتخاب دانست و بیان کرد: در استان، از قدیم و در بین عشایر جنوب، ایل بزرگ قشقایی همتای سیاسی ما بود.


بهرامی گفت: استاندار و ایل بزرگ قشقایی را مهمان نمی‌دانیم و شما خود صاحب خانه هستید.


وی ابراز داشت: شما فرزند دنا هستید و چشم این مردم و دنا به عمل شما است.


احمد زاده با تاکید بر اینکه دنا را زخمی کردند، خطاب به وزیر کشور گفت: آقای وزیر، دنا منافع ملت و زاگرس است و از آن دفاع کنید.

بهرامی از تأثیرگذاری منابع استان تا بیش از ۵ درصد در کشور خبر داد و اضافه کرد: در شاخص‌های توسعه در آخرین رده‌های کشور قرار داریم.


بهرامی با اشاره به اینکه تمام قد از دولت حمایت می‌کنیم افزود: در ارزیابی عملکرد دولت، هر مسؤولی رفوزه شود و نمره قابل قبول نیاورد، باید کنار برود.


بهرامی با اشاره به اینکه استان باید روی ریل توسعه قرار بگیرد، عنوان کرد: برخی مدیران استان ناکارآمد هستند و باید برای رشد، توسعه و بکارگیری ظرفیت‌ها اقدام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.