مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت:امروز در استان کرمان یکی از نیاز‌های اساسی نیاز جدی به وقف در امور درمانی احساس می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: امروز در استان کرمان یکی از نیاز‌های اساسی به دلیل همجواری با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز جدی به وقف در امور درمانی احساس می‌شود.

حجت الاسلام جلالی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمان با محکوم کردن جنایات رخ داده در لبنان با گرامیداشت هفته وقف گفت: موقوفاتی که طی قرن‌ها وقف شده و به عنوان صدقه جاریه محسوب می‌شود، همچنان برکاتشان باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به پیوند هفته وقف و هفته دفاع مقدس، افزود: برخی از این موقوفات توسط رزمندگان دفاع مقدس صورت گرفته است، همانند موقوفه شهید سلیمانی در ۲۵ فرودین ماه سال ۱۳۹۲ در ایام حضرت زهرا (س) توسط شهید بزرگوار وقف شد.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه سردار عزیز، بر وقف کردن این‌مکان مطهر بسیار تاکید داشت، گفت: یکی از مکان‌های ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی، موقوفه ایشان است.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: در هفته وقف امسال ۱۶ عنوان برنامه با ۵۰۰ برنامه متفاوت داریم که تا روز پنجشنبه ادامه دارند ودر روز پایانی هفته وقف اهدای بیش از ۱۰۰۰ بسته مهر تحصیلی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه، یک بخش از تثبیت مالکیت موقوفات به حدود ۸۰ درصد رسیده است وبرخی سند دستی داشتند که به همت ثبت‌اسناد، تک‌برگ شده است، گفت: طی چند روز آینده تالار احسان را خواهیم داشت که تاکنون بخش عمده کار‌ها به خوبی انجام شده است که با حضور آتش نشانان به صورت غیر رسمی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: دامداری در باغین با ۴ هزار دام سبک روند خوبی داشته و در نظر داریم در سال‌های آینده این دام‌ها را به ۱۵ هزار رای برسانیم.

وی به تقویت مراکز افق بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: افق، مخفف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است که در سطح استان کرمان ۲۰۰ بقعه متبرکه وجود دارد و خدمات خوبی را هم ارائه می‌کنند.

وی به نیاز‌های جدی استان در بحث درمانی تاکید کرد و افزود: امروز در استان کرمان یکی از نیاز‌های اساسی به دلیل همجواری با استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز جدی به وقف در امور درمانی احساس می‌شود.

حجت الاسلام جلالی از تعیین تکلیف اراضی وقفی خبر داد و گفت: برخی از این اراضی خارج از محدوده و برخی هم داخل محدوده شهر کرمان هستند و برای اراضی خارج از شهر آمادگی داریم تا برای ساخت مسکن ملی با راه و شهرسازی همکاری کنیم که ورود آنها به شهر هم باعث گره‌گشایی از کار مردم و هم از تصرف آنها جلوگیری می‌شود.

برچسب ها: اوقاف ، وقف سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار