مومنی گفت: تخلفات صورت گرفته در حادثه معدنجوی طبس پیگیری می‌شود و در این زمینه با متخلفان برخورد می شود.

مؤمنی وزیر کشور یکشنبه شب در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی که با محوریت حادثه معدن معدنجو برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های کارگران فوت شده، گفت: متأسفانه طبق بررسی‌های میدانی که صورت گرفته این حادثه تلخ در اثر نشت ناگهانی گاز در دو مسیر رخ داده است. 

او با بیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود تیم حاضر در محل تا فردا به کارگاه اصلی برسند افزود: این حادثه ۳۲ فوتی و ۱۷ مصدوم داشت و بر اساس آخرین آمارها، جمعی از کارگران هم محبوس هستند. 

وزیر کشور بیان کرد: اکیپ‌های ایمنی و فنی این معدن در حال فعالیتند و از شهرستان‌ها و معادن اطراف هم کمک رسانی انجام شده است.

مؤمنی با بیان اینکه ۴۰۰ متر تا محل اصلی حادثه فاصله است، ادامه داد: در وهله نخست گاز‌های موجود باید تخلیه شوند تا مددکاران به افراد محبوس برسند؛ همچنین موضوع افراد حبس شده در اعماق معدن و نزدیک شدن به آنها هم اولویت قرار گرفت.

وزیر کشور تصریح کرد: با افرادی که در عمق زمین مشغول بودند تماس گرفتیم که تقریباً ۱۰۰۰ متر جلو رفتند و به ۴۰۰ کیلومتری کارگاه اصلی رسیدند.

او با بیان اینکه کمبود تجهیزات نداریم و همه چیز موجود است عنوان کرد: به آنها اعلام کردیم که اگر تجهیزاتی نیاز دارند ارسال کنیم که گفتند فعلاً نیازی به کمک نیست.

مومنی اظهار کرد: موضوع بعدی بررسی ابعاد این حادثه پیدا کردن و علت اصلی آن است که با مقصرین برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه چیزی نمی‌تواند جای خالی این کارگران را برای خانواده‌هایشان پر کند گفت: موضوع بعدی هم پیشگیری از حوادث مشابه در آینده است.

وزیر کشور تصریح کرد: بررسی پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها و نظارت‌های لازم است تا دیگر این حادثه‌ها اتفاق نیفتد.

نایب رییس مجلس هم گفت: مجلس ابعاد مختلف دستورالعمل‌ها را و آنچه که باید رعایت می‌شد را حتماً بررسی میکند و نمایندگان مردم با خاطیان برخورد می‌کنند.

نیکزاد افزود: مجلس و دولت در کنار رسیدگی و بررسی و رعایت کامل و دستورالعمل‌ها هستند تا در آینده اینگونه اتفاقی نیفتد و با خاطیان برخورد خواهد شد.

برچسب ها: طبس ، معدن ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
قبلیها هم گفتن همه چی سرد که شد فراموش شد