استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون شمار فوتی‌های حادثه معدن طبس به ۳۸ نفر رسیده و همچنان ۱۴ نفر دیگر در معدن بلوک C محبوس هستند.

 انفجار در معدن خصوصی معدنجوی طبس شنبه شب رخ داد که از لحظات اولیه کار امداد و نجات آغاز شد طی این عملیات تاکنون پیکر ۳۵ نفر از جان‌باختگان از معدن رهاسازی شده است.

 این حادثه که در یکی از تونل‌های معدنی زغال‌سنگ بخش خصوصی صورت‌گرفته در اثر انفجار گاز متان بوده است.

 محبوس بودن بیش از ۱۰ نفر در معدن معدنجوی طبس

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در بلوک B این معدن‌ کار امدادرسانی به‌صورت کامل انجام و انتقال اجساد و مصدومان هم به‌ صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی انجام شده است.

آخوندی بیان کرد: ۱۴ یا ۱۳ نفر دیگر همچنان در بلوک c محبوس هستند و عملیات امداد و نجات با رعایت تمام مسائل ایمنی و کنترل گاز متناسب با فضا ادامه دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۴ نفر همچنان در معدن معدنجو محبوس هستند.

پیش بینی اتمام کار امدادرسانی تا پایان امشب

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امدادگران با تمام وجود سعی در امدادرسانی و پیداکردن مفقودین دارند و پیش بینی می شود تا پایان امشب بتوانیم کار امدادرسانی را به پایان برسانیم

زنده بودن یکی از کارگران محبوس شده معدن در طبس کذب است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شبکه مجازی گفته شده یکی از معدنچیان محبوس شده در‌ معدن طبس زنده از زیر آواز بیرون کشیده شده که این خبر کذب بوده و واقعیت ندارد.

 

اسامی معدنکاران محبوس در اعماق معدن اعلام شد

 

آخرین خبرها از حادثه معدن طبس؛ فوتی‌ها به ۳۸ نفر رسید

 

دسترسی به محبوس‌شدگان در تونل به دلیل تصاد مکرر گاز از لایه‌های زغال‌سنگی، بسیار سخت است

جواد قناعت در حاشیه معدن حادثه دیده طبس در جمع خبرنگاران گفت: در بلوک B تعداد ۴۷ نفر از کارگران محبوس شده بودند که ۳۰ نفر فوت و پیکر آنها به بیرون منتقل شد همچنین ۱۷ نفر مصدوم شدند که اکنون ۱۰ نفر بستری و مابقی ترخیص شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از اتمام عملیات امدادی در بلوک B، همه تمرکز گروه امداد و نجات بر بلوک C گذاشته شد، در این معدن ۲۲ کارگر مشغول به کار بودند که تا این لحظه اجساد هشت نفر به بیرون منتقل و ۱۴ نفر همچنان محبوس هستند.

قناعت تصریح کرد: تراکم گاز در مسیر تونل بلوک C به خصوص انتهای معدن بسیار بالاست که این موضوع عملیات امدادی و تخلیه را مقداری با کندی مواجه کرده اما به صورت مستمر در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد مدیریت بحران در خصوص حادثه معدن طبس نیز شب گذشته با حضور وزیر کشور و سایر وزرا در محل فرمانداری شهرستان برگزار و تصمیم گرفته شد گروه‌های کارشناسی با افراد فنی و تخصصی ابعاد حادثه را بررسی کنند لذا اعلام علت حادثه توسط این گروه اعلام خواهد شد.

هنوز ۱۴ نفر در معدن طبس محبوس هستند 

نماینده ویژه رئیس مجلس برای پیگیری ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو، گفت: هنوز ۱۴ نفر در معدن محبوس هستند که باید عملیات امداد و نجات هرچه سریع‌تر انجام شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی ابعاد حادثه معدن زغال سنگ معدنجو را بررسی خواهیم کرد و با هرگونه قصور، کوتاهی و عدم رعایت قوانین برخورد خواهد شد. 

بررسی حادثه معدن طبس به بازپرس ویژه سپرده شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: برای بررسی حادثه معدن طبس بازپرس ویژه و تیم کارشناسی تعیین شد و بعد از انجام تحقیقات مقصران حادثه احضار و با آنها برخورد قضایی می‌شود.

حجت الاسلام نسایی زهان یادآور شد: فوتی‌های این حادثه مربوط به چهار استان خراسان جنوبی، کرمان، گلستان و خراسان رضوی هستند که بعد از انتقال اجساد به پزشکی قانونی به خانواده‌ها تحویل داده می‌شوند.

وی بیان کرد: پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و بازپرس تعیین شده است و مقرر شده تیمی از کارشناسان از دستگاه‌های مختلف با بازپرس برای بررسی ابعاد حادثه کمک کنند، همچنین بازپرس تاکنون از تعدادی مصدومان حادثه که در بیمارستان بستری بوده‌اند تحقیق کرده است.

جزئیات عملیات امداد معدن طبس از زبان رئیس سازمان مدیریت بحران

 رئیس سازمان مدیریت بحران گفت:۵۰ متر دیگر تا انتهای معدن بلوک C داریم و هر ۱۰ متر-۱۰ متر گاز را تخلیه می‌کنند و جلو می‌روند.
او با بیان اینکه ۱۳ نفر دیگر در این ۵۰ متر هستند و باید با تخلیه گاز متان آنها هم بیرون آورده شوند گفت: هنوز مشخص نیست در ۵۰ متر باقیمانده ریزش معدن هم رخ داده یا نداده است.

حادثه طبس بازداشتی نداشته است

دادستان مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کنون بازداشتی در زمینه حادثه انفجار معدن طبس نداشته ایم، گفت: منتظر نظر کارشناسان در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام علی نسائی زهان اظهارکرد: بلافاصله بعد از این حادثه دستورات قضائی برای امدادرسانی صادر شد.

وی با بیان اینکه انفجار در عمق زمین رخ داده که منجر به بسته شدن راه‌ها و تجمع گاز شده است، بیان داشت: در حال حاضر اولویت امدادرسانی به مجروحان و خارج کردن افراد از زیر آوار است.

دادستان مرکز خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه یقیناً با قصور و تقصیر عوامل مربوطه رسیدگی و با ترک فعل‌های رخ داده شده در این زمینه برخورد می‌شود، گفت: موضوع حادثه باید توسط کارشناسان بررسی و قصور و تقصیرها مشخص شود.

عملیات امداد در معدن طبس چه زمانی به پایان خواهد رسید؟

تصاویری از دستگاه مکش گاز متان از معدن طبس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
عجیبه با این شغل سخت بین 8 میلیون تا 12 میلیون تومن حقوق میگرفتن!! بعد یه اختلاسگر زمین هزار میلیاردی بر میداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
چیکار کردین با مردم. وقتی به فکر تامین معیشت و زندگی کارگران بیچاره نبودین و نیستین حداقل به فکر جانشان و یتیم شدن فرزندانشان باشین. سهم مردم بیچاره از این همه ثروت ملی فقط مرگ است و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
اولین دشتی وزیر کار پزشکیان با 60 فوتی معدن طبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
اگه این اتفاق تویه کشوردیگه بیفته بهشون میگن شهید اما توکشورمابهشون میگن فوتی لااقل 3روز عزای عمومی هم حاظر نیستن براشون بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
ایرانیان تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
اینها را ول کنید زخمی های لبنان را با هواپیما برای درمان به ایران بیاورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
پیشنهاد
پیشنهاد
پیشنهاد
برخی از والدین صرفا بخاطر مسائل امنیتی، سرویس مدرسه درخواست می کنند. در حالیکه مسیر کوتاه است. برای حذف این درخواست که هم باعث صرفه جویی درامد خانواده میشه و هم کاهش ترافیک و آلودگی و ...، در اطراف هر مدرسه، برخی افراد معتمد و مناسب را میتوان به عنوان همیار دانش آموز به کار گرفت. یعنی شخصی با یونیفورم مشخص و مجهز به تابلوی دستی ایست-دانش آموزان که بچه ها را با حفظ امنیت در عبور از خیابان و جلوگیری از سرقت وسایل و گم نشدن در مسیر منزل یاری می رساند. مبلغ کمی را هم می توان برای دستمزد به ایشان پرداخت نمود. والدین می توانند بچه ها را به مسیر اصلی ایشان برسانند و برای ادامه مسیر به صورت پیاده، تحویل همیار بدهند. این پیشنهاد شاید مناسب همه نباشد اما برای تعداد قابل توجهی، مناسب است. ضمنا در برخی کشورها، در حال اجرا می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
تسلیت به خانواده های این عزیزان پیگیر دلیل نبود دستگاه میزان گاز متان در معادن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
ازدریافت فوتبالیست ها چه خبر ودرافتی کارگران معدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
در همه کشورهای توسعه یافته، برای کارکنان معدن درصدی از مواد استخراج شده از معدن علاوه بر حقوق شان در نظر می گیرند. حال اینکه این معدن چیان حقوقشان هم بسیار ناچیز است و درصدی هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
خودت داری میگی توسعه یافته، ایران که کشور توسعه یافته نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
استعفا وزیر صمت را خواستاریم و محاکمه تمام معاونینش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
وزیر صمت جهار روزه اومده ابله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
خداوند به خانواده هایشان صبر دهد مصیبت بزرگی است ولی مسئولین برای یکبار هم که شده از این حوادث درس عبرت نمی آموزند
Sweden
منصور
۱۳:۳۲ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
همه چی گفتید / الا اینکه صاحب معدن کیه و با کدامیک از مقامات محترم وابستگی دارد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
معلومه و نیاز نداره به توضیح..یا وزیره یا نماینده ، یا آقازاده و یا دلال..توی مملکت ما ، منابع ملی و ثروت‌های ملی متعلق به مسئولین نظام هست و سهم الارث آنان می‌باشد و مردم فقط جان دادن و از بین رفتنشان ، سهم می‌برند. درآمد این معدن متعلق به مسئولین بود ولی جنازه های این معدن متعلق به مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
این حوادث نتیجه اینکه دیپلم شده رییس فوق لیسانس دکترا شدن کارگر از این اتفاق ها هر سال می‌افته علت همه اش هم خطای انسانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
اتفاقا مشکل اصلی همون دکتر مهندسای بی سواد هستن که پست گرفتن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
وقتی وزرای این مملکت با مدرک دیپلم وزیر شدن برای نابودی مردم . وقتی وزیر بیسواد و از پا افتاده و بی ایده و منفعل سکان معادن رو بدست بگیره نتیجش میشه از دست دادن ۵۳ کارگر معصوم و بی گناه و یتیم شدن صدها فرزند و بی خانمان شدنشان بخاطر سودجویی مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
معادن ذغال سنگ باید روباز باشد چون ذغالسنگ گاز تولید میکند معدن تونلی باید دارای تهویه بسیار پیشرفته وسیستم امنیت بالا باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
امروز سقف کلاس یه مدرسه هم ریخته.دوتا مصدوم داشت.اینقدر فکرتون درگیر حجابه همه چی رو ول کردید.این چیزا مردم رو داره عصبانی میکنه.اصل قضیه زندگیه مردم رو ول کردید همه رو به زور میخواین ببرین بهشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
موضوعات اجتماعی مانند پوشش و حجاب اسلامی رو دست کم نگیرید وفردی حساب نکنید. این موضوع امنیت روانی خانواده هاست و حجاب دستور خداوند متعال است. فریب شیطان و تبلیغات منفی و ضد اسلامی نخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
فعلا همه فکر وذکر آقایون غزه ولبنانه وقت رسیدگی به امور مردم خودشون رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
اینقدر فکرت درگیر بی حجابیه که همه چی را به حجاب نسبت میدی، منتظری اب گل آلود بشه ماهی بگیری؟؟؟
نه که تو کشورهای بی حجابیه هیچ اتفاقی نمیفته؟
برای جامعه قانون پوشش لازمه، حجاب استدلال عقلی داره و میراث ملی و مذهبی ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
شما رعایت کن عزراییل اومد مقامت کن نرو بهشت،اصلا آشنا دارم میگم تو جهنم جاتو نگهداره تا توبری، سهم ماهم مال تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
شهدای معدن
شهدای کارگر
شهدای خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
برای یک لقمه نان بابا جان داد
Germany
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
تمام آقازاده های مفت خور بشن قربون دل داغدار خانواده هاتون بشن قربون جوونیتون
چه مصیبت بزرگی تو دل عزیزاتون چخبره خدا صبر بده بهشون جایگاهشان بهشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
بیچاره ها که چشم انتظار تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت بودند و فوت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۳ مهر ۱۴۰۳
ظلم و ستم بیداد میکنه. مسئولین ما از مسئولین آمریکا و اروپا وجدان و شرفشان کمتره. این کشور و منابع آن سفره ایست تا چندتا مسئول دلال بشینن و سود این منابع رو بچاپ و ببرن واسه فرزندانشان در خارج از کشور تا مبادا فرزندانشان بدون ثروتها و پول‌های بیت آلمان زندگی اشرافیگریشان افت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
فقط تصویب واجرا طرح ساماندهی کارکنان دولت