مدیرکل اوقاف استان تهران گفت: ۳۵ درصد موقوفات فعلی کشور در زمینه‌های مختلف به استان تهران اختصاص دارد.

سیدحسن میرکریمی روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن گرامی‌داشت هفته وقف، دفاع مقدس و تبریک ماه ربیع الاول گفت: تاکنون با تلاش همکاران و کارشناسان مجرب اوقاف استان برای ۳۵درصد موقوفات عنوان شده ۹۰ درصد سند تک‌برگ صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ، نگهداری و عمل به نیات واقعین از جمله اولویت‌های اوقاف است، بیان کرد: موقوفات ارائه شده مردم در قالب واحد‌های مسکونی، تجاری، کشاورزی و خدماتی است که استفاده در راه عزاداری سیدالشهد (ع) در صدر نیات واقفین قرار دارد.

کریمی اظهار داشت: ترویج فرهنگ وقف نیازمند شفاف سازی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر به مردم است که امیدوارم توانسته باشیم به خوبی در این عرصه قدم برداشته باشیم.

مدیرکل اوقاف استان تهران تصریح کرد: موضوع وقف در کشور ما از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است، زیرا که وقف یک موضوع اجتماعی و با هدف رفع نیاز‌های جامعه صورت می‌پذیرد.

کریمی با اشاره به اینکه وقف شرعی مبنای وقف در جامعه دینی ما است، گفت: باید با هدف توسعه موقوفات در جهت حفظ موقوفات و انجام نیات واقفین طی مسیر کرد که در نهایت سبب جذب اعتماد عمومی و شفاف‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: شناسایی، حفظ و نگهداری و اجرای نیات واقفین از مهم‌ترین اولویت اوقاف است که سبب توسعه وقف در تمامی عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خواهد شد.

وی درباره دیگر اقدامات اوقاف در کمک رسانی مالی به هیات‌های مذهبی نیز گفت: طی سالجاری تاکنون مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به هیات ها. حسینیه و مواکب کمک نقدی شده است.

مدیرکل اوقاف استان تهران درباره فعالیت با شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: تاکنون چندین قرارداد با هدف پژوهش در زمینه سرمایه گذاری و برخی موارد تجاری با شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسیده و برخی نیز اجرایی شده است.

کریمی همچنین برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف را به شرح زیر اعلام کرد: روز جمعه ۳۰ شهریور به مناسبت روز اول هفته وقف به عنوان وقف جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار نام‌گذاری شده است که در این روز برنامه‌های متنوعی در سطح کشور اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دومین روز هفته وقف نیز وقف، قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین (ع) نام‌گذاری شده است، ادامه داد: عنوان وقف اقتصاد پایدار، رشد و تولید نیز برای روز یکشنبه و وقف، اخلاق و معنویت و تکریم واقفین و خیرین برای روز دوشنبه و عنوان وقف، حمایت از خانواده اشتغالزایی و ترویج سب زندگی اسلامی برای روز سه شنبه در هفته وقف نام گذاری شده است.

کریمی اظهار داشت: وقف، سلامت جامعه، حمایت از دانش بنیان‌ها نیز برای معرفی هرچه بیشتر بیان ظرفیت‌های مراکز درمانی موقوفه‌ای و وقف، امامزادگان گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، عناوین روز‌های پایایی هفته وقف است.

برچسب ها: هفته وقف ، وقف مال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار