اوقاف مازندران در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداس با اختلاف سه برابری رتبه اول را در کشور داراست.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در دیدار مدیران اوقاف استان با استاندار مازندران که به مناسبت هفته وقف انجام گرفت با بیان اینکه گسترش موقوفه‌های جدید با مشاوره کارشناسان ما در ادارات مربوطه صورت می‌پذیرد، گفت: اوقاف مازندران در زمینه تثبیت مالکیت و سامانه کاداس با اختلاف سه برابری رتبه اول را در کشور داراست.

او افزود: استان مازندران از لحاظ تعداد موقوفات رتبه سوم و از لحاظ رقبات و تعداد امامزاده‌ها رتبه اول را در سطح کشور داراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: استان مازندران دارای ۱۶۷ رقبه درمانی، بیش از ۲۸ هزار رقبه کشاورزی، ۴۱۸ هزار رقبه آموزشی ۱۴ هزار رقبه تجاری و ۱۳۸ هزار رقبه مسکونی است.

او افزود: یکی از موقوفه‌های جدید که در سطح کشور داریم اولین وقف هسته‌ای کشور در استان مازندران است که بعد از شهادت شهید فخری‌زاده توسط واقف خیراندیش در شهرستان نور صورت گرفت و ۳ هزار مترمربع باغ و یک کارخانه شالیکوبی را وقف هسته‌ای کرد.

حیدری‌جناسمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین راه فرهنگ وقف را اجرای امینانه نیات موقوفات می‌دانند، افزود: در این راستا خرید تجهیزات سی تی اسکن، ام آی آر، آمبولانس، هفت دستگاه تنفس، ۹ دستگاه برای کودکان نارس در جهت تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) ساری و هفت دستگاه تنفس در جهت تجهیز بیمارستان روحانی بابل خریداری شده است.

او با بیان اینکه یکی از مجهزترین مدرسه فنی و حرفه‌ای در سطح کشور متعلق به موقوفه علی نقی کنی در قائمشهر است، گفت این مدرسه با تجهیزات کامل در اختیار دانش آموزان دختر قرار گرفته است.

حیدری‌جناسمی گفت: ۴۸۰ هکتار زمین کشاورزی با عرصه و عیان و ۵۳ باغ مرکبات متعلق به اوقاف مازندران است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان با بیان اینکه اداره کل اوقاف مازندران در ایام اربعین حسینی، اقدام به موکب پذیرایی در شهر سامرا عراق نموده است، افزود: این موکب با خدمات دهی شبانه روزی به زائرین، به عنوان بهترین موکب انتخاب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار