رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره طی گشت و کنترل در حوزه استحفاظی این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری ۲ متخلف زنده‌گیری پرنده سهره طلایی شدند.

محمدرضا صادقیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ۲ متخلف که در یکی از زیستگاه‌های این شهرستان به صورت غیرمجاز مشغول شکار سهره طلایی بودند با هوشیاری ماموران در حین ارتکاب جرم در محل تخلف دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از این متخلفان تعداد ۴ بال سهره طلایی، ۳ عدد قفس و ۲ رشته تور دامی همراه سایر اداوات شکار کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب با اشاره به اینکه هر گونه شکار پرندگان ممنوع است، در ادامه گفت: این متخلفان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند تا رسیدگی قانونی در این خصوص انجام گیرد.

وی افزود: سهره طلایی پرنده خوش‌آواز در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزار‌ها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند.

صادقیان اظهار کرد: تداوم شکار سهره طلایی و عدم توان زادآوری این پرنده در اسارت باعث شده که تداوم نسل این پرنده زینتی در این منطقه با مشکل مواجه شود و به همین دلیل از همه دوست داران محیط زیست درخواست می‌کنیم هرگونه تخلف زیست محیطی بویژه در زمینه شکار پرندگان را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.