رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر آیین‌نامه جدید از 15 مهر سرویس مدارس فعال در پایتخت که برچسب الکترونیکی و یا مجوز نداشته باشند نسبت به اعمال قانون آنها اقدام خواهیم کرد.

سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور روز چهارشنبه افزود: طبق آیین‌نامه جدید درباره سرویس مدارس تا ۱۵ مهر ماه شهرداری تهران باید تعیین تکلیف کند و برچسب الکترونیک تحویل ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی شود. همچنین مبلغ اعمال قانون آنها ۱۰۰ هزار تومان است، البته تردد‌های آنها در طول مسیر کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور رفاه حال و ایمنی بیشتر دانش‌آموزان، ظرفیت تعداد دانش‌آموزان طبق کارت، معاینه فنی و دیگر موضوعات مرتبط با رانندگان سرویس مدارس کنترل می‌شود و اجازه نمی‌دهیم که برای دانش‌آموزان اتفاقی بیافتد.

سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به ایمن‌سازی مدارس تصریح کرد: همه مدارس نیز از نظر اهمیت بحث ایمنی تردد شناسایی و بررسی شده به عنوان نمونه تجمیع مدارس در زعفرانیه میدان آصف، میدان حجازی، کامرانیه شیبانی و دژم جو و در شرق منطقه ۳ محدوده دولت، کی‌نژاد شیدایی و در غرب منطقه ۴ خیابان‌های موسوی و عراقی نقاطی هستند که تجمیع مراکز آموزشی انجام شده تا مشکل ترافیکی ایجاد نشود.

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در مهرماه

موسوی‌پور درباره ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در مهرماه اظهار کرد: یکی از مصوبات و تدابیر مصوبه شورای ترافیک و ستاد استقبال از مهر ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد ناوگان حمل بار، اثاثیه، بتن و مواد غذایی از ۶ صبح تا ساعت ۱۰ صبح در ۲ هفته اول مهر ماه در سطح معابر شهر تهران است.

به گفته وی، تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ پیش از ورودی به معابر شهر تهران حضور دارند و از ورود خودرو‌های سنگین به شهر ممانعت خواهند کرد و در صورت تردد این خودرو‌ها جریمه می‌شوند و تا ساعت ۱۰ صبح متوقف خواهند شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین همه فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران تا ۱۵ مهر ماه تعطیل است تا بتوان فضای کافی برای تردد‌ها و ترافیک در سطح شهر فراهم شود.

استقرار نیروی انتظامی از اول مهر

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره استقرار نیروی انتظامی در روز اول مهرماه افزود: پلیس از اول مهر ماه از همه ظرفیت در بخش ستادی و صف استفاده خواهد کرد و همه مدارسی که برای ترافیک شهر تهران مشکل ایجاد می‌کند پیش‌بینی نیروی لازم انجام شده است. در همین راستا همه کارکنان و تیم‌های راهور در مقابل مدارس حضور دارند و قبل از ورود شهروندان در محل‌های استقراری خود مستقر می‌شوند. از همه بخش‌های انتظامی برای روان‌سازی ترافیک در مهر ماه استفاده شده و خود پلیس راهور تهران بزرگ نیز به صورت آماده‌باش ۱۰۰ درصدی در همه معابر به ویژه مقابل مدارس شهر تهران حضور دارند.

وی در ادامه گفت: در حوزه عملیات و اجرا ۶۵ معبر و محل دارای گره‌های ترافیکی در سال گذشته در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران شناسایی شده است که در این نقاط تیم‌های بزرگراهی حضور خواهند داشت. همچنین استقرار تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در مقابل مدارس در هنگام ورود و خروج، تمهیدات ویژه دیگر نیز در این باره اندیشیده شده است.

تهیه پنج هزار کلاه ایمنی استاندارد برای دانش‌آموزان

سرهنگ موسوی‌پور اظهار کرد: با هماهنگی بین پلیس راهور پایتخت، سازمان حمل و نقل شهرداری تهران و بخش خصوصی حدود پنج هزار کلاه ایمنی استاندارد تهیه شده که در روز اول مهر ماه امسال به صورت هدیه در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود تا آنها نیز این کلاه‌کاسکت را به پدر و یا برادری که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند تقدیم کنند.

به گفته وی، همچنین ۴۰ دستگاه تاکسی برای گشت مشترک بین پلیس راهور تهران بزرگ و تاکسیرانی در نظر گرفته شده است که سرویس مدارس را از لحاظ شرایط تعیین شده، گواهینامه مرتبط، سلامت راننده، معاینه فنی و سلامت خود وسیله نقلیه و تخلفات راننده در شهر تهران کنترل خواهد کرد.

وی همچنین گفت: همچنین ۱۰۰ نفر از افسران آموزش‌دیده پلیس راهور تهران بزرگ که دوره‌های فن‌بیان و سخنوری را گذرانده‌اند انتخاب شده تا با شروع سال تحصیلی جدید در مدارس حضور یابند و به دانش‌آموزان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، چگونگی ترد در معابر، را آموزش دهند.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ به آمار و تعداد مدارس شهر تهران اشاره کرد و گفت: تعداد مدارس شهر تهران چهار هزار و ۴۹۰ مدرسه، تعداد کل دانش‌آموزان شهر تهران یک میلیون و ۲۱۴ هزار نفر، تعداد دانش‌آموزان کلاس اول در جشن شکوفه‌ها یکصد هزار نفر، تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ۴۷۳ هزار نفر، تعداد دانش‌آموزان مقطع راهنمایی در متوسطه اول ۳۵۲ هزار نفر، تعداد دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در متوسطه دوم ۲۸۹ هزار نفر و تعداد معلمان شاغل نیز ۱۰۱ هزار نفر هستند که به این آمار باید تعداد ۲۱۰ هزار نفر از انجمن اولیاء و مربیان را نیز اضافه کرد که در اول مهر ماه قصد تردد به مراکز آموزشی را دارند.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۷۵ پیمانکار سرویس مدارس و تعداد ۶ هزار نفر راننده سرویس مدرسه که در سامانه سپند تاکسیرانی ثبت‌نام کرده‌اند و نیز ۳۶ هزار نفر دانش‌آموزی در این سامانه ثبت‌نام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار