در جلسه شورای فرهنگ عمومی «قم جهان شهر تمدنی اهل بیت علیهم السلام» به عنوان شعار روز قم انتخاب شد.

تشکیل دبیرخانه‌ای در استانداری به منظور ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های استان در ایام معصومیه، جمع آوری اسناد ویژه قم در بنیاد قم پژوهی فعال شدن انجمن مفاخر استان و اهتمام بیشتر دستگاه‌ها برای اشتغال فرزندان شهدا از مهم‌ترین مصوبات جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان بود. 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: از سالروز ورود بانوی کرامت به قم به مدت ۱۷ روز به منظور معرفی برکات حضور حضرت معصومه سلام الله علیها ۸۰ عنوان برنامه در حرم برگزار می‌شود. 

آیت الله سعیدی افزود: آیین خطبه خوانی خادمان، حرکت نمادین کاروان حضرت، راه اندازی کاروان شادی به همت مردم، اجتماع گل‌های فاطمی، برگزاری مراسم جشن و برپایی مواکب از مهمترین برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به مناسبت این ایام است.

امام جمعه قم پویش حجاب فاطمی برای جریان سازی حجاب در استان و کشور و برگزاری نشست‌های علمی و مسابقات کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های هفته قم بیان کرد.

استاندار هم با تشکر از همکاری و همراهی نهاد‌ها به‌خصوص نهاد‌های فرهنگی گفت: جریان سازی برای معرفی قم به عنوان یک الگو باید در دستور کار قرار گیرد.

آقامیری افزود: با تشکیل کمیته ویژه در استانداری باید هم افزایی در دستگاه‌ها صورت گیرد تا روز قم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی گفت: برای هر چه بهتر برگزار شدن روز قم ۲۶ دستگاه و نهاد همکاری دارند.

شهردار قم با اشاره به اهمیت هفته‌ قم گفت: تمدنی که امروز در قم شکل گرفته به برکت حضرت معصومه سلام الله علیها است و آینده ما از آن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. 

سقایان نژاد با بیان اینکه در شهرداری قم ۱۴۰ برنامه برای هفته قم در نظر گرفته شده است، گفت: آماده سازی کامل شهر، آذین بندی شهر، برپایی جشن‌های محلات، شکرانه خدمت، ویژه برنامه‌های ورودی‌های شهر و برگزاری مسابقات مذهبی، فرهنگی و ورزشی از جمله این برنامه هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش هم با اشاره به آغاز سال تحصیلی در ۱۲۵ هزار مدرسه در کشور که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، گفت: امسال در استان قم ۳۱۵ هزار دانش آموزان در ۱۱ هزار کلاس درس با همراهی ۱۷ هزار معلم مشغول به تحصیل می‌شوند.

رحیمی به با اشاره به توزیع ۳ میلیون کتاب بین دانش آموزان قمی گفت: شعار امسال مدارس آغاز با قرآن و اتمام روز با نماز است.

وی افزود: در خصوص روز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها در ۱۶۰۰ مدرسه مراسم ویژه برای بزرگداشت این روز برگزارمی شود. 

رحیمی گفت: خوانش زیارتنامه در مدارس با حضور خادمان حرم و همکاری دانش آموزان در مواکب از دیگر اقدامات سازمان آموزش و پرورش برای بزرگداشت این ایام است.

برچسب ها: شهردار قم ، روز قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار