مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال برای خودکفایی ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی هدف‌گذاری شده است.

مرتضی فیروزآبادی روز چهارشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: سال گذشته جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر از مددجویانی که با دریافت تسهیلات موجب ایجاد اشتغال شده و دهک آن‌ها ارتقا یافته بود در کشور برگزار و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

وی اظهار داشت: مساله ضمانت تسهیلات یکی از چالش‌های مهم مددجویان برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال است که در این راستا مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ مجوز ایجاد صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال برای مددجویان را صادر کرد.

مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام راحل گفت: صندوق ضمانت تسهیلات به نوعی ضامن مددجویان می‌شود و مددجویان با سفته مددجو و امضای فرد دیگری که خوشنام باشد می‌توانند ضمانت‌نامه خود را به بانک ارائه کنند.

فیروزآبادی گفت: راه‌اندازی مجموعه شرکت ارزش‌آفرینان، صنعت‌آفرینان که متولی خرید و فروش فرش و ایجاد زنجیره کامل در این بخش و کار با شرکت‌های بیرونی از جمله در بخش دام از دیگر اقداماتی است که از سوی بنیاد حیات برای کمک به مددجویان کمیته امداد انجام شده است.

مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام راحل با اشاره به اهمیت اجرای برنامه مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان افزود: حمایت و سرمایه‌گذاری از دانش‌آموزان تحت حمایت در آزمون‌های استعدادهای درخشان (سمپاد)، کنکور سراسری و دانشگاه فرهنگیان از جمله اقدامات انجام شده این نهاد در بخش فرهنگی است.

برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۶ هزار نیروگاه خورشیدی

فیروزآبادی با اشاره به اهمیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با توجه به کمبود برق و درآمدزایی این واحدها اضافه کرد: سال گذشته هشت هزار نیروگاه خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد امام ایجاد شد در حالی که از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ تنها ۲ هزار و ۷۰۰ واحد نیروگاهی برای جامعه هدف این نهاد حمایتی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است امسال ۱۵ تا ۱۶ هزار واحد نیروگاهی برای مددجویان کمیته امداد امام ایجاد شود.

فیروزآبادی گفت: این نهاد برای ارائه خدمات از جمله پرداخت تسهیلات به دهک‌های یک تا پنج با این شریط که چرخه خودکفایی محفوظ بماند و خودکفایی به صورت متعادل مسیر خود را ادامه دهد منعی ندارد.

توانایی کمیته امداد در بخش فرش و ایجاد نیروگاه خورشیدی

استاندار چهارمحال‌ و بختیاری گفت: کمیته امداد امام امکان ورود به زنجیره فرش و همچنین ایجاد نیروگاه خورشیدی را دارد.

غلامعلی حیدری با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش سن ازدواج افزود: با اقدامات انجام شده و ورود موثر کمیته امداد امام و بنگاه‌های اقتصادی نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری ۱۴ پله بهبود یافت.

خودکفایی ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد هدف‌گذاری شد

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در تقویت بنیان خانواده، فرزندآوری، پیشگیری از مهاجرت و برچیده شدن پدیده حاشیه‌نشینی شهرها تاثیرگذار است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشاورزی و دامداری از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان است گفت: در این خصوص کارگروه ویژه‌ای با هدف توسعه کشاورزی با کمک مردم در دستورکار قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: جذب سرمایه‌‎گذار با همکاری هلدینگ‌ها، اصلاح زیرساخت‌ها، توسعه شیلات، ایجاد شهرک تخصصی بادام و فرآوری این محصول با هدف پیشگیری از خام‌فروشی از دیگر پیشرفت‌های استان در حوزه کشاورزی بوده است که کمیته امداد نیز می‌تواند به این حوزه‌ها ورود کند.

تقویت زنجیره فروش در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید براینکه کمیته امداد امام یک تسهیل‌گر و مجری توانمند در بخش‌های مختلف است گفت: این نهاد حمایتی تاکنون توانسته در خصوص اشتغال مددجویان خود گام‌های موثری بردارد.

کاظم منزوی افزود: در این خصوص تسهیلات قرض الحسنه جز سه و چهار به سمت کمیته امداد امام هدایت شده است تا افزون بر مددجویان خود دهک‌های بالاتری که مددجو نیستند را با پرداخت این تسهیلات حمایت کند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال متمرکز و قابلیت زنجیره ارزش فرش که اشتغال و درآمد بالایی دارد گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امروز کمیته امداد از پشم (مرحله تولید نخ) تا تبدیل نخ به فرش (زنجیره ارزش فرش) را برعهده دارد.

منزوی با بیان اینکه به تازگی اتفاق خوبی در خصوص فرش استان به ثبت رسیده است افزود: در ادامه حلقه زنجیره ارزش فرش بحث صادرات مطرح است که انتظار می‌رود با برندهای معروف استان این چرخه نیز به رونق گذشته خود بازگردد.

خودکفایی ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد هدف‌گذاری شد

وی ادامه داد: در بحث محرومیت‌زدایی با توجه به دست‌بافته‌هایی که در استان وجود دارد از جمله گلیم، گبه و چوقای انتظار می‌رود با کارآفرینی که در این خصوص انجام می‌شود کمک بزرگی به اشتغال و درآمد زایی قشر محروم جامعه شود.

ایجاد ۲۴ هزار فرصت شغلی طی سه سال

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه سال گذشته ۲۴ هزار فرصت شغلی در استان از سوی این نهاد حمایتی ایجاد و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

جاسم محمدی افزود: در زمان حاضر تمام امور مربوط به اشتغال مددجویان کمیته امداد و سایر افرادی که زیر پوشش قرار ندارند اما در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند در سامانه حیات ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۶هزار و ۷۵۸ فرصت شغلی با ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

خودکفایی ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد هدف‌گذاری شد

محمدی با تاکید بر ضرورت همراهی و هکاری بانک‌ها ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۶۵۰ شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت خودکفایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امسال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این جامعه هدف در استان باید خودکفا و از چرخه حمایت خارج شوند که تاکنون یک هزار و ۵۰ نفر آنان به مرحله خودکفایی رسیده‌اند.

کمیته امداد مسئول ۲۹ درصد اشتغال چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۱۳هزار تعهد اشتغال این استان سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی معادل ۲۹ درصد سهم کمیته امداد است.

محسن مولوی برضرورت گسترش دامنه حمایت کمیته امداد امام از دهک‌های یک تا پنج، حمایت از دهک‌های چهار و پنج علاوه بر دهک‌های یک تا سه و ایجاد یک شرکت تعاونی فراگیر ملی با حضور مددجویان کمیته امداد و انجام یک طرح اقتصادی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.