مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلوواتی قطب صنعتی هفشجان شهرستان شهرکرد تکمیل و بهره‌برداری شد.

مجید فرهزاد تاکید کرد: در راستای ترویج بهره‌بری از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر و مدیریت مصرف برق، نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلوواتی در قطب صنعتی هفشجان افتتاح و وارد مدار شد.

وی افزود: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری واحد‌های صنعتی قطب صنعتی هفشجان به بهره‌برداری رسیده است و برق تولیدی آن خریداری و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

فرهزاد تصریح کرد: براساس بخشنامه‌های وزارت نیرو و ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق)، پنج واحد نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی دیگر در شهرک‌های صنعتی فرادنبه، سامان، هفشجان و دشتک مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به شبکه برق متصل شده است.

وی یادآور شد: زمین مورد نیاز برای احداث نیروگاه ۵ مگاواتی در محمدآباد شهرستان سامان، نیروگاه یک مگاواتی در قطب صنعتی شهرکرد – فرخ‌شهر و نیروگاه یک مگاواتی در دشت مرجن بروجن نیز تحویل سرمایه‌گذاران شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی دستگاه‌های اجرایی، شرکت گاز استان اقدام به نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۷۰ کیلوواتی برای مصرف داخلی آن شرکت کرده است.

فرهزاد گفت: تا پایان سال‌جاری حداقل ۳۰ واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی (حمایتی) به شبکه برق متصل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار