مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش تعداد اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در این استان خبر داد.

پانته‌آ رمضان‌نژاد اظهارکرد: در نیمه نخست امسال ۱۸ مورد عمل اهدای عضو در استان انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰ مورد ثبت شده بود افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در نیمه نخست امسال ۹ مورد پیوند کبد در استان که تنها مرکز فعال پیوند کبد غرب کشور است، انجام شده است.

مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در استان یک واحد اهدای عضو مستقر در بیمارستان کاشانی فعال است، اما چنانچه موردی از مرگ مغزی در بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی نیز گزارش و رضایت به عمل اهدای عضو انجام گیرد، تیم جداسازی اعضای بیمارستان کاشانی به آن بیمارستان اعزام و عمل جداسازی را انجام می‌دهد.

رمضان‌نژاد تعداد نفرات تیم جداسازی و اهدای عضو استان را مشتمل بر حدود ۶۰ تا ۷۰ نیرو اعلام کرد و گفت: فرایند پیوند اعضا از ارگان‌های فرد مرگ مغزی برای بیماران نیازمند پیوند رایگان است و هزینه‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ اهدای عضو در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

به گفته مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

گفتنی است: هم اکنون ۷۰ بیمار نیازمند پیوند کبد و کلیه از استان در فهرست انتظار قرار دارند و انجام پیوند برای این بیماران سخاوت خانواده‌هایی که بیمار مرگ مغزی دارند را می‌طلبد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.