معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: سالن تخصصی سنگنوردی استان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جواهری معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین با حضور در برنامه روی خط باشید گفت: سنگنوردی سرعت امسال، برای اولین بار وارد المپیک شده و رشته‌ای نوپا است به همین منظور سالن سنگنوردی استان تا بهمن ماه تکمیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام شهرداری قرار بود به قهرمانان المپیکی که مدال طلا کسب کرده اند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مدال نقره یک میلیارد تومان و مدال برنز ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شود که در استان عملی شد.

 جواهری با اشاره به اهدا جوایزبه قهرمانان درمسابقات آسیایی و بین المللی هم گفت: این افراد دردانشگاه تخفیف دریافت می‌کنند و با کسب مدال‌های آسیایی از سربازی معاف می‌شوند.

وی اضافه کرد: ورزشکارانی هم که در بازی‌های آسیایی شرکت کرده اند و مدرک کارشناسی دارند شرایط استخدام آنها فراهم می‌شود. 

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین درباره واگذاری ورزشگاه تختی گفت: در سال ۸۶ همزمان با سفر ریاست جمهور مصوب شد دولتخانه صفوی در این مکان احداث شود و به همین دلیل در پونک ۴ سالن در حال ساخت است که تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد و به محض تحویل سالن‌ها، ورزشگاه تختی تخلیه و واگذارمی شود.

وی همچنین از مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران به نام استان یاد کرد و گفت: مهران برخورداری بعد از ۶۰ سال اولین مدال المپیک را برای ایران در استان به ارمغان آورد، قبل از آن احسان لشگری سال ۲۰۱۲ مدال برنز المپیک را برگردن آویخت ودرسال ۱۹۵۶ یعقوبی مدال نقره کشتی را به دست آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار