همزمان با فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول حال و هوای برنامه‌های رادیو عیدانه می‌شود

همزمان با فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) حال و هوای برنامه‌های رادیو عیدانه می‌شود و برنامه‌های متنوعی روانه آنتن خواهد شد که می‌توان به «بهارجان»، «ترنم وحدت»، «جانا محمد»، «مژده که عید اومده»، «مهر ماندگار»، «پیامبر رحمت»، «میلاد عشق»، «مهمانی خورشید» و ... اشاره کرد. همچنین کتاب‌های گویا با این محوریت هم تهیه شده است.

رادیو ایران؛ حال و هوایی عیدانه 

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، شبکه رادیویی ایران به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) در برنامه‌های «بهارجان، راه شب، سلام صبح بخیر، صبح عید باشما، وحدت نامه، به افق نور، گلبانگ، باغ هنر، ایرانشهر، و شب بخیر کوچولو» به گرامیداشت این مناسبت می‌پردازد. این برنامه‌ها به موضوعاتی همچون فضایل و ویژگی‌های اخلاقی حضرت محمد (ص) می‌پردازد. گزارش از حال و هوای شهر در این اعیاد از دیگر بخش‌های این برنامه هاست. «گلبانگ» نیز پیشکشی قطعه «محمد رحمت للعالمین» با صدای حامد محضرنیا و احمد راهی مالکی این عید بزرگ را گرامی می‌دارد. «باغ هنر» و «ایرانشهر» به مرور آثار ادبی و فرهنگی با مدح حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) می‌پردازد. «شب بخیر کوچولو» هم جهت آشنایی کودکان با مکارم اخلاقی پیامبر (ص) قصه‌ای از مهربانی پیامبر (ص) را روایت می‌کند.

رادیو جوان؛ «امت رسول الله» 

‌برنامه «امت رسول الله» به مدت ۱۰ شب از رادیو جوان پخش خواهد شد. این برنامه به موضوعات متنوعی در زمینه سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد. هدف از این برنامه تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های پیامبر (ص) است. این برنامه به‌عنوان بخشی از جدول پخش رادیو جوان به همراه برنامه‌های دیگری، چون «کافه رادیو»، «جوان ایرانی سلام»، «جورواجور» و «جوونی مجاز» به چنین موضوعاتی می‌پردازد. برنامه «سهم من»، «اینجا شب نیست» و «من به تو نزدیکم» با پرداخت به این مناسبت روانه آنتن می‌شوند. برنامه «امت رسول الله» با هدف تبیین آموزه‌ها و سیره پیامبر اکرم (ص) و تأثیر آن بر جامعه اسلامی پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ؛ خوانش نامه‌های پیامبر با صدای رضوی

 شبکه رادیویی فرهنگ برای  ایجاد فضایی شاد و نشاط‌انگیز در جامعه برنامه‌های متنوعی از جمله «پیام محمد»، «نامه‌های پیامبر (ص)»و «ترنم وحدت» را تهیه کرده است. در مستند ترکیبی «محمدنامه» مدایح نبوی بررسی می‌شود. مستند روایی- موضوعی «نامه‌های پیامبر (ص)» هرشب به بررسی یکی از نامه‌های پیامبر (ص) به پادشاهان و سران کشور‌ها اختصاص دارد. در این برنامه بهروز رضوی هر شب یکی از ۱۳ نامه پیامبر اکرم (ص) به سران کشور‌ها را می‌خواند. هدف از تولد برنامه «پیام محمد» نشان دادن مفاهیم برابری و برادری در فضایی شاد و گفتگو محور است. وحدت شیعه و سنی در کلام و نگاه علمای اهل سنت موضوع برنامه «ترنم وحدت» است. «مکتب نور» با محوریت بررسی و خوانش اشعار شاعران معاصر در مدح پیامبر (ص) پخش می‌شود.

رادیو تهران؛ «جشن ولادت»

«جشن ولادت» در شبکه رادیویی تهران به ابعاد شخصیت حضرت رسول اکرم (ص) و وضعیت شبه جزیره عربستان پیش آغاز دین اسلام و به زندگی و تاثیرات مثبت حیات آن رسول بزرگوار و تلاش برای الگوبرداری از آن حضرت پرداخت می‌شود. «مهر ماندگار» برنامه‌ای ترکیبی حول محور آیه قرآن ۱۴۸ سوره آل عمران با مفهوم محبت و خدمت به خلق کاری است. بخش‌های طنز نمایشی هم با شخصیت پروفسور بالتازار به صورت زنده در فواصل برنامه پخش می‌شود. پخش مولودی خوانی، آیتم‌هایی با موضوع عدالت خواهی  و عدالت مردمی، امین بودن حضرت رسول (ص) و بردباری بخش‌هایی از ویژه برنامه گروه فرهنگ و جامعه با نام «مهر رسول» است. «پردیس ملت» به جایگاه پیامبر اسلام در مسیر تعال مبتنی بر کرامت ذاتی انسان می‌پردازد.

رادیو سلامت؛ «جانا محمد» 

برنامه «جانا محمد» با توجه به موضوع وحدت جهان اسلام و امت واحد اسلامی در قالب بخش‌های متنوع از رادیو سلامت پخش می‌شود. معرفی پزشکان برتر شیعه و سنی از شهر‌های مختلف ایران، بسته‌های مستند ترکیبی از افرادی که در مشاغل گوناگون به عشق پیامبر فعالیت می‌کنند؛ بسته سلامت معنوی با محوریت ارتباطات در جامعه اسلامی با الگوبرداری از سیره پیامبر و ... دیگر بخش‌های برنامه است.

رادیو صبا؛ حضور هنرمندان پیشکسوت

برنامه‌های «صبح صبا، عصر صبا، شهر فرنگ، صباهنگ و کوک آوا» با پخش بخش‌های متنوعی نمایش، گزارش و پخش موسیقی و ترانه به گرامیداشت هفته وحدت در رادیو صبا می‌پردازد. برنامه «مژده که عید اومده» از روز دوشنبه ۲۶ شهریور به صورت ویژه برنامه به گرامیداشت هفته وحدت می‌پردازد. این شبکه رادیویی در شب میلاد پیامبر اکرم (ص) ویژه برنامه «صبامک عیدانه» را با اجرای هنرمندان پیشکسوت رادیو تقدیم مخاطبان می‌کند. در روز  ولادت حضرت رسول (ص) «مژده که عید اومده» با بخش‌های متنوع «میزبانی از هنرمندان و خوانندگان، اجرای استندآپ، پخش نمایش‌های طنز و طنز آهنگ» همراه شنوندگان این روز را جشن می‌گیرد.

رادیو اقتصاد؛ «مهمانی خورشید» 

شبکه رادیویی اقتصاد در برنامه «مهمانی خورشید» به ترویج و پاسداشت فضائل اخلاقی با تاسی به سیره نبوی در زندگی و کسب‌وکار می‌پردازد. در این برنامه برخی رسوم پسندیده رایج بین کسبه بازار که سنت کمک و همدلی را زنده نگه‌داشته معرفی می‌شود. همچنین درخصوص جایگاه عدل و احسان در کسب‌وکار گفتگو خواهد شد. گزارش مردمی با موضوع رعایت آداب و منش همسایه‌داری در بازار، اجرای مسابقه مهارتی هیجان انگیز و شنیدنی در صنف شیرینی‌پز‌ها و موسیقی‌های شاد آیینی از دیگر محتوای این برنامه است.  

رادیو معارف؛ در «ماه مجلس»

برنامه زنده «ماه مجلس» تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود. این برنامه با محوریت نقش پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در امت سازی و نجات جامعه از خرافه و جهل به تبیین نحوه الگوگیری از سیره حضرات در خرافه زدایی مدرن و آشنایی با سیره اجتماعی و سیاسی آن بزرگواران می‌پردازند. برنامه «روز هفدهم» با محوریت حسن خلق پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) پخش می‌شود. برنامه‌ای در قالب مسابقه «پیامبر رحمت» روانه آنتن می‌شود. زیارت نامه حضرت رسول اکرم (ص) هم تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود.

رادیو قرآن؛ معرفی کتاب در اسوه

شبکه رادیویی قرآن جدول پخش ویژه‌ای را برای مخاطبان تدارک دیده است. برنامه اشراق شامل بخش‌های مختلف همچون خوانش بخش‌هایی از زندگی پیامبر اکرم (ص)، کتاب زندگی پیامبران، گزارش‌هایی از مراکز استان با محوریت اهل تسنن و... اجرای برنامه به عهده سودابه آقاجانیان است. برنامه «اسوه» هم روز روی آنتن می‌رود. این برنامه به معرفی کتاب و پخش گزاش از استان‌های مختلف اختصاص دارد و در بخش کارشناسی به ابعاد شخصیتی و سبک زندگی حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) پرداخت می‌شود.

رادیو ورزش؛ «پیام‌آور عشق»

«پیام‌آورعشق ویژه» برنامه ترکیبی_نمایشی به مناسبت ولادت حضرت محمد (ص) است که از رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان پخش خواهد شد. این برنامه به رسم و رسومات مربوط به ولادت پیامبر (ص) درنقاط مختلف کشور می‌پردازد. در این برنامه نمایش مربوط به جشن ولادت و مرشدخوانی با ضرب و زنگ زورخانه اجرا خواهد شد. پخش مراسم گلریزان ورزشکاران بمناسبت ولادت پیامبر و مصاحبه با ورزشکاران شیعه و سنی از دیگر بخش‌های این برنامه است. برنامه‌های میلاد عشق و نغمه‌ها هم از دیگر برنامه‌های این شبکه است

پایگاه‌های ایران صدا در جشن میلاد

پایگاه مداحی و نغمه‌های مذهبی، «آواکست» و «پیام آور مهربانی» را ویژه میلاد با ولادت پیامبر اکرم (ص) و یک آواکست با نام «صادق آل عبا» ویژه ولادت امام جعفر صادق (ع) تولید کرده است. این پایگاه نماهنگ‌های جدید فارسی و عربی ویژه میلاد نبی اکرم (ص) را نیز منتشر خواهد کرد. پایگاه موسیقی ایران صدا نیز مجموعه پادکست دو قسمتی «میلاد نور» (ویژه میلاد پیامبر و ویژه میلاد امام جعفر صادق) را آماده انتشار دارد. همچنین پادکست «باز ماه مدرسه» را نیز تهیه کرده است. همچنین کتاب گویای به امین بگو دوستش دارم را با موضوع حوادث شهر مکه پیش از میلاد پیامبر (ص) و حتی پیش از ولادت پدر ایشان منتشر شده است.

رادیو نمایش؛ بخوان به نام پروانه خاتم الانبیا

رادیو نمایش به مناسبت میلاد دو برنامه را به روی آنتن می‌برد. بخوان به «نام پروانه، خاتم الانبیا» به نویسندگی معصومه پاکروان و گویندگی صاحبه عظیمی و امین ضیایی پخش می‌شود. همچنین «رادیو خودخند» به مناسبت هفته وحدت به کارگردانی مینو جبارزاده و با هنرمندی بازیگران رادیو نمایش به روی آنتن این شبکه می‌رود.

رادیو پیام؛ «پیام زندگی»

«پیام زندگی» به موضوع  سبک زندگی اسلامی - ایرانی و خصوصیات زندگی حضرت محمد (ص) می‌پردازد. همچنین به مناسبت میلاد امام جعفر صادق (ع) برنامه «پیام زندگی» به موضوع سبک زندگی اسلامی - ایرانی و خصوصیات زندگی امام جعفر صادق (ع) می‌پردازد.

 

برچسب ها: رادیو ، رسانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار