شبکه «راشاتودی» گزارش داد یگان‌های موساد هزاران پیجر آلوده به مواد منفجره را در لبنان پخش کرده بودند.

باوجود مشخص نشدن رسمی دلیل فنی انفجار چند هزار پیجر در دست شهروندان لبنانی در روز سه‌شنبه، برخی گزارش‌ها از خرابکاری موساد در این دستگاه‌ها حکایت دارد.

شبکه «راشاتودی» بامداد چهارشنبه به نقل از گزارش‌هایی که هنوز تأییدنشده‌اند، خبر داد: «یگان‌های موساد به کار گذاشتن مواد منفجره در هزاران پیجر، قبل از پخش کردن آنها در بین مردم لبنان متهم شده‌اند».

در گزارش راشاتودی آمده است: «ظاهراً آنها از روش ارسال پیام‌های انبوه به پیجر‌ها برای داغ‌کردن باتری آن استفاده کردند که سپس این حرارت باعث انفجار مواد منفجره پلاستیکی داخل آنها شده است».

طبق این گزارش، سه نوع پیجر در این عملیات مورد هدف قرار گرفتند که شامل مدل‌های Motorola LX۲، Teletrim و Gold Apollo Rugged Pager AR۹۲۴ هستند.

راشاتودی همچنین اضافه کرد: این پیجر‌ها هنوز به‌طور گسترده در بین غیرنظامیان در لبنان، در مکان‌هایی که شبکه‌های تلفن همراه به دلایل مختلف چندان رایج نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منابع مطلع می‌گویند که نخست‌وزیر و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی که اخیراً داشتند عملیات انفجار پیجر‌ها در لبنان را تصویب کردند.

منبع: فارس

برچسب ها: موساد ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
خوب حتما وضع مالی خوبی داشتند رفتن نوع اروپایی آن را خریدن اگر مثل کشور ما بودن خوب می رفتن چینی آن را می خریدن. در ایران که هر شرکتی لازم داشته باشد بخواهد بخرد می رود چینی آن را می خرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
نیویورک تایمز گفته در هر پیچر، یک ماده منفجره کوچک در کنار باتری و یک سوئیچ برای منفجر کردن آن از راه دور، جاسازی شده بود. منابع خبری آن نقل کرده پیجرها متعلق به یک شرکت تایوانی بوده و به سفارش لبنان به آن کشور ارسال شده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
آفرین
Canada
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
در اصل بهتر بگویید
امریکا انجام داده نه صهیونیست ها
انها توی پیجر .تراشه متفجری گذاشته اند
نباید هیچ تکنولوژی که ساخت امریکا .کره جنوبی و زاپن
اروپا خریده بشه .توش ممکنه تراشه منفجری گذاشته باشند...
در اصل باعث نابودی بیشتر اقتصاد امریکا و مابقی شدند
Iran (Islamic Republic of)
داش مشدی
۱۰:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
چند چندی؟
آخرین اخبار