در دومین روزِ نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» مشخص شد چطور مخاطبان می‌توانند از اعتبار ۳۰۰ هزار تومانی خود بهره‌مند شوند.

در دومین روزِ نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» هرچند چینش تمامی برنامه‌ها و نشست‌ها از قبل چیده شده بود و قرار بود نشست مدیران سکو‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، نشست تخصصی سواد رسانه‌ای و زیست بوم صوت و تصویر فراگیر، کارگاه پلتفرم خدمات هوش مصنوعی، رویداد حراج ایده، معرفی مرکز خدمات رسانه، نشست تخصصی باید‌ها و ضوابط محتوایی تولید و انتشار، اکران فیلم سینمایی «اسرائیلیسم»، مقایسه عملکرد هوش مصنوعی خودنویس در تولید محتوا با نمونه‌های خارجی، نشست تخصصی نوآوری در تولید محتوای کودک و نوجوان و نشست شورای راهبردی مجمع رصتا برگزار شود، ولی برخی برنامه‌ها با تاخیر همراه بود. 

در دومین روز از نمایشگاه «رصتا» تکلیف مخاطبان روشن شد تا بدانند با بن ۳۰۰ هزار تومانی که مسئولان ساترا وعده فعالسازی آن را بر هر کد ملی داده بودند، چطور فعال می‌شود و از کدام غرفه‌ها امکان استفاده دارند. این بن ۳۰۰ هزار تومانی فقط تا ساعت ۱۸:۰۰ روز پنج‌شنبه ۲۹ شهریور اعتبار دارد و بعد از اتمام فعالیت نمایشگاه بلا استفاده است.

متقاضیان برای بهره‌مندی از این بن باید به صورت حضوری با به همراه داشتن اصل کارت ملی به مرکز خدمات رسانه ساترا در مصلی امام خمینی (ره) مراجعه کنند و بعد از شارژ شدن اعتبارشان می‌توانند از محصولات غرفه‌های عماریار، دیدی‌باز، اپلیکشن فیلم‌بام، فیلم و سریال روبیکا، آپرا، آرپی تی‌وی‌تو، فیلم نیک، فیلمییز، شبکه جهانی تغزیه، راکورد، بدوبین، لوباجت، کوهی‌نما، طلا نما، لیندو فیلم، کمپ بیوانفورماتیک، آفند استودیو، فاکسیدر، ملوفیلم، توسعه آموزش برابر آروین، هنرصدا، باد صبا، دی‎ال فارس، دیدی باز، سریا فیلم، سیمای همراه، شعله فیلم، فام، فیلم‌نت، فیلم همراه، فیلما، فیلماز، فیلمنو، فیلیمیوم، نما فیلم، نوبینو، نی‌نی کارتون، هاشور، آموزا، الیت‌لند، بیپ‌تونز، نشر پ، تابش، رایان مدیا، سرزمین هنر، بانک صدای گویندگان، کارتون ببین، مرکز مهارت‌های نرم، خدمات رسانه‌های پیام آریانا و رکاما استفاده کنند.

علاوه‌بر آن، باشگاه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری افتتاح شد، تا به معیشت و رفاه اعضای کانون کمک شود. به گفته مهدی فرجی رئیس هیات‌مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری، این کانون پایگاه و مرجعی برای معرفی تهیه‌کنندگان به عرصه تولید است و سرمایه سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند.

از طرفی، اولین روز از رویداد «حراجیده» هم برگزار شد. به قولِ محمد سلوکی رئیس شورای مرکزی کانون مجریان رسانه‌های دیداری، کانون در نظر دارد ایده‌هایی که توسط مجریان، برنامه‌سازان و تولیدکنندگان مطرح می‌شود، در قالب طرح «حراجیده» در سومین نمایشگاه مجمع «رصتا» معرفی کند، تا مسیر سریع و بدون واسطه‌ای در به مرحله اجرا رسیدن ایده‌ها دنبال شود.

مهدی فرجی، رئیس هیات‌مدیره کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری با اشاره به اینکه ایده‌های جذاب می‌تواند تامین کننده تولید یک سریال، مسابقه و ... قرار بگیرد، بیان کرد: اگر در هر پلتفرمی اثر جذابی دیده می‌شود، ایده مرکزی جذابی پشت آن است. در کانون ایده‌های جذابی ثبت شده است و وقتی آقای سلوکی این پیشنهاد را داد، بسیار از آن استقبال کردیم. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار