استاد دانشکده علوم‌قرآنی زابل گفت: وحدت و یک‌صدایی جوامع اسلامی عامل نابودی رژیم صهیونیستی و رهایی مردم غزه است.

سید حسن جلالی  با تبریک ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت بیان کرد: هفته وحدت از یادگار‌های حضرت امام خمینی (ره) نشان‌دهنده این است که امام به دنبال ساخت تمدن نوین و جامعه اسلامی بود.

 وی افزود: از آن جایی که کشور‌های معاند و استکبار به دنبال این بودن که از کوچک‌ترین نقاط ضعف برای ایجاد گسست و گسل‌های مسلمانان ابتکار داشتند و این ایام را به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

 جلالی تأکید کرد: ابتکار هفته وحدت از طرف امام خمینی (ره) جنبه‌های مختلفی داشت و جامعه اسلامی را به سمتی هدایت می‌کند که باید پر از اخلاق حسنه و رفتار اجتماعی خوب و محسنات اخلاقی باشد و در هفته وحدت به‌نوعی باید وحدت، انسجام جامعه اسلامی را در طول سال می‌بینیم.

 استاد دانشگاه زابل افزود: از آن جایی که جامعه اسلامی ایران برای این ایجاد شد تا بتواند انسجامی بین امت‌های اسلامی به وجود آورد و از مظلومان جامعه اسلامی دفاع کند و سازوکاری داشته باشد در داخل و در بین ملل اسلامی وحدت و انسجامی ایجاد کند.

 وی تصریح کرد: امت اسلامی با مذاهب متفاوت دارای مشترکاتی هستند از جمله قرآن، رسول اکرم (ص) در کنار اهل‌بیت (ع) مایه وحدت و انسجام، همدلی، هم‌زبانی و صدایی ملل اسلامی است و استان سیستان و بلوچستان نمونه بارز وحدت و مشترکات بین شیعه و سنی است که حول محور پیغمبر اکرم (ص)، قرآن و اهل‌بیت (ع) می‌توانیم این وحدت را بیش‌ازپیش داشته باشیم.

 جلالی با اشاره به ثمرات وحدت بین جوامع و مذاهب اسلامی افزود: جلوه‌های قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) حول محور اهل‌بیت (ع) باید جنبه‌های اخلاقی جامعه اسلامی، تا می‌توانیم اولاً خودمان شخصیت رسول گرامی اسلام را بشناسیم و ثانیاً ابعاد مختلف زندگی و وجود ایشان را به دیگران معرفی کنیم چرا که ایشان در همه ابعاد انسانی انسان کامل هستند.

 استاد دانشکده علوم قرآنی افزود: وحدتی که ما دنبال آن هستیم وحدت همه امت اسلامی در برابر زورگویان و استکبار ظالم صهیونیست است که همه مسلمانان باید ید واحد باشند و تلاش کنیم دشمن مشترکمان را بشناسیم چرا که دشمن مشترک جهان اسلام استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی است که تمام تلاشش ایجاد تفرقه و دشمنی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار