مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شود.

قریشی مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با اشاره به صید سالانه بیش از ۷ هزار تن ماهی از منابع آبی استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳۰ مرکز و منبع آبی و استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی در استان، افزود: در این صنعت برای بیش از ۳ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

قریشی تبه استان در برداشت ماهی از منابع آبی در کشور را سوم و در بین استان‌های غیر ساحلی اول اعلام کرد و گفت: پارسال ۱۰ هزار تن ماهیان سردابی (قزل آلا) در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال به ۱۱ هزار تن برسد.

وی با اشاره به صید و تولید ۱۸ هزار و۳۴ تن انواع آبزی پارسال در استان پیش‌بینی کرد که این میزان امسال به ۲۰ هزار تن برسد.

قریشی تصریح کرد: پارسال ۴۰ میلیون قطعه بچه ماهی در استان برداشت شد که پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۴۵ میلیون قطعه افزایش یابد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی با اشاره به پرورش ماهیان گرمابی در استان هم گفت: پارسال ۸ هزار و ۲۳ تن ماهی گرمابی تولید شد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن ماهی گرمابی تولید شود.

قریشی اضافه کرد: پارسال ۸ میلیون و ۲۳۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استان تولید شد که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی برسد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی افزود: ۷ تعاونی صید و صیادی و ۱۰ گروه صیادی در استان با هزار صیاد در این صنعت فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.