رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز از تهیه و توزیع مخازن ۲۴۰ لیتری و کارتن پلاست ذخیره‌سازی مواد قابل بازیافت در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح شهر شیراز خبر داد.

صمد پناهیان از تهیه و توزیع مخازن ۲۴۰ لیتری و کارتن پلاست ذخیره‌سازی مواد قابل بازیافت در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سطح شهر شیراز خبر داد.

او اظهار کرد: با مشارکت شهروندان می‌توان در راستای طرح تفکیک از مبدأ پسماند‌ها در جهت حفظ محیط‌زیست شهری و ارتقاء سطح بهداشت گامی مؤثر برداشت که به همین منظور توزیع مخازن در کلیه ادارات، سازمان‌ها، مراکز عمومی و... توسط این سازمان در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در ادامه گفت: با اجرای این طرح و افزایش میزان مشارکت شهروندان در تفکیک از مبدأ پسماند‌ها می‌توان نسبت به کاهش تولید پسماند و جلوگیری از مخاطرات محیط‌زیست اقدام کرد.

پناهیان ابراز امیدواری کرد: با مشارکت فعالانه بیمارستان‌ها، ادارات، مراکز آموزشی و شهروندان در امر تفکیک و تحویل جداگانه مواد قابل بازیافت می‌توان اصلی‌ترین هدف تفکیک از مبدأ پسماندها، یعنی پیشگیری از آلودگی‌های محیط زیست را در جهت بهبود سلامت جامعه دنبال کرد.

او اعلام کرد: تفکیک پسماند‌ها از مبدأ از ارکان اولیه و مهم در مدیریت پسماند‌ها هست و به همین منظور تعداد ۶۴ ایستگاه اطلاع‌رسانی و جمع‌آوری مواد قابل بازیافت در سطح شهر آماده دریافت مواد بازیافتی و مشارکت شهروندان در جشنواره‌های محلی و عمومی بازیافت هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار