هفتمین همایش شیمی‌کاربردی ایران در دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد.

دبیر علمی هفتمین همایش شیمی‌کاربردی ایران گفت: پژوهشگران و محققان رشته شیمی ۲۱۴ مقاله به دبیرخانه این همایش فرستادند که با رای داوران ۱۷۸ مقاله برای ارائه در این همایش ملی پذیرفته شد.

فریده نبی زاده با بیان اینکه این رویداد علمی در ۱۶ محور و در مدت دو روز برگزار می‌شود گفت: متخصصانی از داخل و خارج از کشور برای سخنرانی در این همایش دعوت شده اند.

به گفته دبیر علمی هفتمین همایش شیمی کاربردی ایران، تصفیه آب و پساب‌های صنعتی، نفت، گاز و پتروشیمی، الکتروشیمی کاربردی و کنترل خوردگی فلزات، کاربرد نانو فناوری در صنایع شیمیایی، شیمی صنایع معدنی، شیمی و صنایع دارویی، و شیمی سبز و حفاظت از محیط زیست، باتری‌ها و پیل‌های سوختی، مدل سازی و بهینه سازی فرآیند‌های شیمیایی، حسگر‌های شیمیایی، کاتالیزور‌ها و فوتوکاتالیزور‌ها، جداسازی و فرآیند‌های غشایی، پلیمر و صنایع پلیمری، ایمنی در آزمایشگاه و صنایع شیمیایی، فیتوشیمی (شیمی ترکیبات طبیعی و معطر) و هوش مصنوعی در شیمی کاربردی از از جمله محور‌های همایش است.

رئیس دانشگاه سمنان در آئین افتتاحیه این همایش علمی گفت: سلامت و کیفیت محصولات مورد استفاده در زندگی روزمره، دستاورد‌های پژوهشی در حوزه شیمی کاربردی است

سیف الله سعد الدین گفت: حضور صاحبان صنایع درکنار پژوهشگران و محققان و دستیابی به کاربردی کردن تحقیقات در صنعت از نقاط قوت این همایش است.

رئیس دانشگاه گفت: دانشکده شیمی دانشگاه سمنان دارای ۱۳ عضو هیات علمی است که همه آنها دارای مرتبه استاد و دانشیاری هستند و یک از نفر از پژوهشگران این دانشکده در سال‌های گذشته جزء دانشمندان یک دهم درصد برتر دنیا بوده و علاوه بر آن دارای پژوهشگران یک درصد برتر و نیز دو درصد برتر در سطح دنیاست و دارای ظرفیت و استعداد بالایی برای پیشرفت در عرصه علمی است.

ارائه آخرین دستاورد‌های علمی و پژوهشی برای کاربردی شدن در صنعت از اهداف برگزاری این همایش دو روزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.