مجموعه مستند «علمای اهل سنت ایران» یک مجموعه ۷ قسمتی است و برای پخش از شبکه افق سیما همزمان با هفته وحدت آماده شده است.

مجموعه مستند «علمای اهل سنت ایران» یک مجموعه ۷ قسمتی، پرتره‌ای از ۷ تن از علمای شناخته شده اهل سنت کشور است و در این قالب تلاش شده تا زندگی آنان را به نمایش بگذارند. این مجموعه برای پخش از شبکه افق سیما همزمان با هفته وحدت آماده شده است.

علمایی که در این مستند حاضر هستند از ترکیب متنوعی برخوردارند؛ هم علمای سن بالا و باتجربه‌اند و هم علمای جوان و امروزی هستند. سعی شده کسانی را انتخاب شوند که مراوده زیادی با مردم دارند.

عبدالباسط نوری‌زاد، مولوی عبدالرشید رودینی، سید عبدالجلیل قتالی، مولوی سیدعبدالصمد ساداتی، مولوی محمد درشته، مولوی قربان حیدری و مولوی عبدالصمد دامنی ۷ چهره‌ای‌اند که در این مجموعه بهشان پرداخته شده است.

در این مجموعه، اساساً به حوزه‌های اختلافی و حساسیت‌های مذهبی ورود نشده و مبنای کار این بود که وارد زندگی این علما شده و برشی از زندگی آنان را به تصویر بکشند. ارتباط با مردم، تدریس و بحث از جمله مواردی است که در زندگی این افراد نشان داده شده است.

زمانی که مبانی فکری و اندیشه امام خمینی و امام خامنه‌ای در مقوله «اهل سنت» را بررسی می‌کنید می‌بینید که آنها نقاط اختلافی را کنار گذاشته و بیشتر بر نقاط اشتراک متمرکز می‌شوند.

مجموعه مستند «علمای اهل سنت ایران» در ۷ قسمت حدوداً ۴۰ دقیقه‌ای آماده شده و از شنبه هر شب ساعت ۱۹ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار