دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور گفت: شخصیت پیامبر اسلام(ص) محور اصلی وحدت بین مسلمانان است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور روز سه‌شنبه در همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز در ارومیه با اشاره به اینکه شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) محور اصلی وحدت در جامعه اسلامی و بین مسلمانان جهان به شمار می‌رود، گفت: درک این شخصیت والا در تقویت اتحاد و انسجام جامعه اسلامی بسیار موثر است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان  افزود: مودت و رحمت از جمله شاخصه‌های شخصیت والای پیامبر اعظم (ص) است که باید ما نیز در این خصوصیات، پیرو آن حضرت باشیم و از ایشان تبعیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همین مودت و رحمت بین مسلمانان، وحدت ساز است، اضافه کرد: لازم است پیمان ببندیم که به مقدسات دیگران توهین نکنیم و جهاد در برابر دشمنان، سازش ناپذیری با آنان و اصل یقین به پیروزی همواره باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: مسأله علم در اسلام دارای اهمیت است و بی توجهی به علم، تمدن ما را از هدف دور می‌کند.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) کلمه الله است و اگر کسی ایشان را ادراک کند، به جایگاه والای ایشان پی میبرد.

حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) دارای خصوصیات بسیاری هستند که اصالت وجود و صداقت، شرافت و شجاعت، سخاوت و فضیلت، تواضع و صبوری، سازگاری و نرم خویی از ویژگی‌های ایشان است.

در ادامه این همایش یک‌روزه با تشکیل کارگروه‌های متعددی موارد و مسایل روز توسط علمای اهل سنت و شیعه آذربایجان غربی و با مشارکت اساتید دانشگاهی بررسی شد.

جمع‌بندی مطالب ارایه شده و قرائت بیانیه پایانی همایش بعداز ظهر روز سه‌شنبه در محل مصلای ارومیه با حضور فرهیختگانی از سراسر استان و از علمای شیعه و سنی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.