مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس استان کرمان از اجرای بیش از هزار و ۱۰۰ برنامه طی هفته دفاع مقدس خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای بیش از هزار و ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در این استان گفت: از این تعداد، ۳۰ برنامه اصلی، همزمان با کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس با فرماندهی معظم کل قوا در ارتباط ویدئو کنفرانسی چهارم مهرماه از گلزار شهدای کرمان انجام می‌شود و امسال حضور زنان ایثارگر و همسران ایثارگران در این برنامه پررنگ‌تر از گذشته است.

مهدوی‌فرد، رونمایی از ۶۵ عنوان اثر مکتوب و صوتی در حوزه شهدا و دفاع مقدس همزمان با چهارم مهر در گلزار شهدا را از دیگر برنامه‌ها عنوان و بیان کرد: این کتب در برنامه "همسنگر" از ۳۰ شهریور تا ۷ مهر ماه به صورت زنده و با حضور میهمانانی از نیرو‌های نظامی و انتظامی معرفی می‌شود.

وی، نواختن زنگ مقاومت در همه مدارس استان، رژه اقتدار نیرو‌های مسلح به همت قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق، حضور راویان دفاع مقدس در ۵۰۰ مدرسه، تجلیل از خانواده معظم شهدا و تجلیل از ۲۱ هزار پیشکسوت دفاع مقدس استان را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواند.

مهدوی‌فرد اظهار کرد: امسال برای نخستین بار برنامه زیارت مجازی ۲۰ حرم شهید گمنام طراحی شده و همچنین مستند "مهندسی جنگ" کار فاخری که مدت زمان زیادی برای تهیه آن صرف شده برای نخستین بار رونمایی می‌شود.

سرهنگ کشاورز، معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش هم محافل انس با قرآن، بازدید رایگان از موزه ذوالفقار ارتش در روز‌های ۳۱ شهریور و ۲ مهر، ایستگاه سلامت بیمارستان امام حسین علیه‌السلام در یکی از روستا‌های اطراف کرمان، سرکشی از همه جانبازان قطع نخاع ارتش، غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام و اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه در سیرجان با کمک کمیته امداد را از جمله برنامه‌های این قرارگاه برشمرد.

احمد مرادی‌زاده معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز اصلی‌ترین برنامه این نهاد را طی هفته دفاع مقدس "بازسازی عملیات طریق‌القدس-آزادسازی بُستان- " اعلام و بیان کرد: این برنامه از اول تا ششم مهرماه شب‌ها در مصلی امام علی علیه‌السلام اجرا می‌شود.

وی اشاره به اینکه پیش از این نیز عملیات‌های فتح‌المبین، کربلای ۵ و والفجر ۸ در کرمان بازسازی شده است، افزود: پیش‌بینی ما بازدید هر شب حدود دو، سه هزار نفر از این برنامه است.

مردای زاده با افزودن این مطلب که آزادسازی بستان جزو اولین عملیات‌های مشترک و غرور آفرین سپاه و ارتش است، نقش برجسته رزمندگان کرمانی در این عملیات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بعد از عملیات هم بازسازی بستان را بچه‌های کرمان انجام دادند و تا چند سال قبل هم خیلی از خیابان‌های این شهر به نام شهدای کرمان بود.

وی اظهار کرد: یکی از شهدایی که در این عملیات نقش محوری داشت، شهید اکبر محمدحسینی بود و عنوان کار نیز به نام شهید خواهد بود.

مرادی زاده یادواره شهدای کارمند بسیجی، اردوی جهادی و میز خدمت، برنامه‌های بسیج دانش آموزی از جمله همدلی با کودکان غزه، توزیع کمک‌های مومنانه با بیش از ۴ هزار بسته در قالب ۱۵ قلم نوشت‌افزار، اجرای پویش به نیابت از شهید (انجام کار خیر) نامه‌ای به شهید، افتتاحیه اردو‌های راهیان پیشرفت و امید، تجلیل از مداحان رزمنده، دیدار و تکریم آزادگان، روایت حماسه دفاع مقدس در مدارس، برگزاری ختم قرآن به یاد شهدای دفاع مقدس، برنامه‌های مختلف ورزشی و... را از دیگر برنامه‌های قابل ذکر عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار