مدیرکل دفتر مدیریت مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی گفت: ۱۰۰ درصد واکسن تب برفکی تولید داخل است و مشکلی درخصوص واکسیناسیون دام نداریم.

رضا اسدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برنامه کنترل و پیشگیری تب برفکی در ۱۵ استان گرمسیری کشور باقی مانده است که از ابتدای شهریور برنامه ملی واکسیناسیون پیشگیری تب برفکی آغاز شده است.

به گفته او، براساس برآوردهای صورت گرفته بحث مبارزه علیه تب برفکی تا ۳۰ مهر ادامه دارد و بعد از پایان تعیین زمان اصلی مجدد دام‌ها بررسی می‌شوند که احتمالا این زمان به مدت ۱۵ تا ۲۰ روز به دلیل استقرار دام‌ها در مکان‌های مختلف و شرایط اکوسیستم برخی مناطق دورافتاده و صعب العبور تمدید می‌شود. 

اسدی ادامه داد: در طرح برنامه کنترل و پیشگیری تب برفکی ۳۸ میلیون راس دام سبک و ۱.۵ میلیون راس دام سنگین روستایی و عشایری در ۱۵ استان کشور واکسیناسیون رایگان می شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه مشکلی در تامین واکسیناسیون تب برفکی نداریم، افزود: ۱۰۰ درصد واکسن تب برفکی تولید داخل است و اکنون مشکلی در این خصوص نداریم.

او با بیان اینکه ۴۹۵ اکیپ در طرح واکسیناسیون تب برفکی شرکت کردند، گفت: تمامی عملیات براساس زمان بندی تعیین شده برای استان‌ها انجام خواهد گرفت و همواره انتظار می‌رود تا پایان زمان واکسیناسیون تب برفکی در ۱۵ استان کشور به ایمن سازی بالای ۹۰ درصد در دام سبک و سنگین برسیم.

اسدی در توصیه‌ای به دامداران گفت: واکسیناسیون به راحتی نمی‌تواند بیماری تب برفکی را کنترل کند، از این رو در کنار واکسیناسیون به دامداران توصیه می‌شود که رعایت بیماری‌های قرنطینه‌ای را جدی بگیرند تا جلوی بروز شیوع بیماری‌ها گرفته شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار