وزیر خارجه طالبان در وزارت خارجه این گروه با شماری از سفیران کشورها در کابل و نمایند‌گان برخی نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار کرد.

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در «ضیافتی» در وزارت خارجه این گروه با شماری از سفیران کشورها در کابل و نماینده‌گان برخی نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار کرده و تأکید کرده که سیاست اقتصادمحور به نفع همه کشورها است.

وزیر خارجه طالبان گفت آغاز کار عملی پروژه «تاپی» در خاک افغانستان به معنای «تغییر بحث در منطقه از جنگ و رقابت به توسعه و همکاری» است.

متقی تصریح کرده است طالبان برای عملی کردن این پروژه در خاک افغانستان اراده مستحکم دارد و ابراز امیدواری کرده که با تکمیل کار این پروژه هند و پاکستان از مزایای آن مستفید شود.

متقی تأکید کرده است: «در مسایل منطقه‌ای تنها نگاه کردن به امنیت راه حل نیست و فرصت‌های خوب اقتصادی در افغانستان را ضایع می‌کند.»

او در ادامه خاطرنشان کرده است طالبان خواهان گسترش روابط با کشورهای منطقه و فرامنطقه با در نظرداشت احترام متقابل است.

گفتنی است که پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند (تاپی) روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور ملاحسن آخوند، رییس‌الوزرا و دیگر مقام‌های طالبان و رهبر ملی ترکمنستان در «سلیم چشمه ماری» ترکمنستان برای دومین‌بار افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.