مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌ آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه صنایع دستی طی سال‌های اخیر، گفت: در حال حاضر، ۴۰ رشته صنایع دستی در استان فعال است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌ آذربایجان‌غربی گفت: نساجی، رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، صنایع‌دستی فلزی، معرق و منبت چوب از جمله رشته‌هایی هستند که در آذربایجان غربی فعال بوده و تولید می‌شوند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، دوره‌های آموزشی رایگان صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه در حال برگزاری است و علاقه مندان می‌توانند با استفاده از این دوره ها، با صنایع مختلف دستی فعال در آذربایجان‌غربی آشنا شده و آنها را فرا گیرند.

وی با تاکید بر حمایت از صنایع دستی آذربایجان‌غربی برای احیا و برندسازی در این رشته‌ها اظهار کرد: همچنین در راستای ارج نهادن به هنر، هنرمندان صنایع‌دستی استان برای اولین بار از ۱۲ هنرمند شاخص و پیشکسوت صنایع‌دستی استان تجلیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد را توجه به مشاغل قدیمی بازار ارومیه دانست و ادامه داد: با همکاری دستگاه قضایی در برخی موارد از تغییر صنف راسته‌های بازار جلوگیری کرده و در آینده نیز این کار را ادامه خواهیم داد.

صفری با اشاره به اینکه برخی از بازاریان اقدام به تغییر مشاغل قدیمی به سمت شغل‌هایی نظیر زرگری می‌کنند، در ادامه گفت: تغییر صنف بازار باعث خارج شدن اسم بازار از لیست آثار ثبت ملی می‌شود.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های فعال در حوزه صنایع دستی است و ارزش کالا‌های تولیدی این بخش در استان به ده‌ها میلیارد ریال می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.