رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی بهبهان گفت:عوامل اجرایی پالایشگاه بید بلند حین حفاری کانال در پروژه پتروشیمی به یک اثری که نمای تاریخی دارد برخوردکردند.

علی حداد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع بلافاصله توسط کارکنان پالایشگاه و دوستداران میراث فرهنگی به این اداره گزارش شد و تیم باستان شناسی میراث فرهنگی و یگان حفاظت در محل حضور یافت و با نامه‌نگاری دادستان توقف کار انجام شد.

به گفته وی براساس صورت جلسه قاضی کشیک، منطقه مذکور به صورت کامل پلمب شده و از نظر حفاظتی زیر نظر اداره میراث فرهنگی بهبهان قرار گرفته است.

اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان پیدا شدن هر گونه اشیاء تاریخی در نقطه مذکور را رد کرد و گفت: هنوز شی تاریخی پیدا نشده است اما با مکاتباتی که با پژوهشکده میراث فرهنگی انجام شده بنا شد در هفته جاری گروهی برای بررسی، کاوش و گمانه‌زنی به محل اعزام شوند.

براساس این گزارش شهرستان بهبهان در جنوب شرقی استان خوزستان با داشتن قدمت و سابقه‌ تاریخی و تمدنی شش هزار ساله، یکی از مناطق مهم شکل‌گیری و تکمیل تمدن این سرزمین کهن به شمار می‌رود.

این شهرستان با دارا بودن ۱۰۴ اثر ملی و شهر تاریخی ارجان که خود شامل چند دوره‌ی تاریخی بوده و سه منطقه‌ نمونه‌ گردشگری یکی از قطب‌های تاریخی و گردشگری استان خوزستان است.

بهبهان علاوه بر دارا بودن تاریخی کهن و دیرینه، از لحاظ مذهبی هم جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از دلایل اهمیت این شهر از لحاظ مذهبی را می‌توان وجود قدمگاه حضرت امام رضا (ع) در این شهر دانست.

برچسب ها: پالایشگاه ، بهبهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار