آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی از وخیم شدن شرایط بهداشتی در غزه به دلیل جنگ خبر داد.

بیش از ۱۱ ماه توحش رژیم صهیونیستی در غزه باعث ویرانی زیرساخت‌ها و کشتار گسترده غیرنظامیان شده است. در شرایطی که غیرنظامیان فلسطینی ده‌ها بار به صورت اجباری آواره شده‌اند، بهداشت آخرین مسئله حائز اهمیت محسوب می‌شود.  

به گزارش الجزیره، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا امروز (دوشنبه) درباره شرایط بهداشتی غزه به دلیل توحش رژیم صهیونیستی هشدار داد.  

این آژانس وابسته به سازمان ملل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: تیم‌های امدادی آنروا در حال تلاش برای اسکان آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌ها هستند. این اقدام به منظور متوقف ساختن هجوم صهیونیست‌ها به مناطقی است که پیش‌تر آوارگان دیگر در آن‌جا اسکان یافته‌اند.  

در ادامه این پیام آمده است: شرایط بهداشتی در غزه روز به روز در حال بدتر شدن است. حشرات و جوندگانی همانند موش می‌توانند باعث گسترش بیماری در میان مردم شده و جان آنها را به مخاطره بیندازند.  

سازمان ملل می‌گوید که اکنون زباله‌ها در غزه روی یکدیگر انباشته شده و فاضلاب انسانی در خیابان‌ها جاری است. از این رو، تامین آب آشامیدنی سالم و نیز حداقل شرایط بهداشتی در این باریکه در اولویت قرار دارد.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار