رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با تلفیق علم، تجربه و فعالیت جهادی باید حفظ و بهینه‌سازی خاک را مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز ۲۶ شهریور در ششمین جلسه هیات اندیشه ورز در محل موقوفه سرلشکر خدایار تهران با بیان برخی اقدامات به خصوص موضوع آبخیزداری که از جمله کار‌های خاصی تلقی می‌شود، اظهار داشت: در مسئله آبخیزداری کار ویژه‌ای در حال انجام است. برکت این کار را با برگزاری مجمع متوجه می‌شویم که سال به سال چه افزودنی‌هایی وجود دارد و چه امکاناتی اضافه شده است.

وی با اشاره به وضعیت موقوفه سرلشکر خدایار گفت: در مجموعه‌ای که مشاهده می‌کنید هم بهره‌وری خاک و هم بهره وری از آب مد نظر قرار گرفته است و غنی سازی خاک توسط آبزی پروری در این مجموعه صورت می‌گیرد.

خاموشی ادامه داد: کارشناسان معمولا توصیه نمی‌کنند که آب به صورت مستقیم از چاه به زمین کشاورزی وارد شود، زیرا که بهتر است از طریق استخر وارد زمین شود تا از مزایای تابش آفتاب نیز برخوردار شود. در این مجموعه این اقدام صورت گرفته امیدواریم در کشور نیز این اتفاق صورت پذیرد.

وی بیان کرد: مجموعه موقوفه سرلشکر خدایار می‌تواند تقریبا ۱۵۰ تن ماهی پرورش دهد. میزان تولید گوشت قرمز می‌تواند بالا رود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه هم اکنون کشت چوب به صورت آزمایشی در موقوفه خدایاری در حال انجام است، ادامه داد: در زمین‌هایی که برای محصولاتی همانند میوه توانایی کشت ندارند می‌بایست با مشورت کارشناسان امر مورد استفاده دیگری قرار گیرد.

امنیت غذایی یکی از موضوعات مهم و دارای سند است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم این شورا سند دانش بنیان در خصوص امنیت غذایی است، گفت: به رغم مشارکت بسیاری از نخبگان کشور طی سال‌ها فعالیت، اما تاکنون این مهم، اما به دلیل اختلاف نظر بین دستگاه‌ها به نتیجه نهایی نرسیده است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه افزود: شهید آیت الله رییسی نیز در زمان قبل از شهادت به وزارت جهاد ابلاغ کردند تا هرچه سریعتر این سند تکمیل و به بخش فرهنگی اضافه شده و اجرایی شود.

این نشست با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه، حجت‌الاسلام جواد علیرضایی، مدیر آستان امامزاده عبدالله (ع) و حیدر ارشدی؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در محل موقوفه سرلشکر خدایار برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار