امام‌جمعه زابل با تأکید بر اینکه وجوه مشترک مسلمانان باعث همدلی و همگرایی امت اسلامی گفت: حفظ وحدت باعث نابودی و مأیوس شدن از تفرقه‌افکنی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید پوران‌دخت  با تبریک هفته وحدت بیان کرد: سالروز ولادت پیامبر (ص) رحمتی است که آن حضرت پیام‌آور صلح، دوستی، اخوت و برادری و وحدت بودند در جامعه‌ای که آن حضرت مبعوث شد جامعه‌ای فاسد و هنجارشکن بود باسابقه قتل‌های طولانی و بحث‌های قومی قبیله‌ای و درگیری‌های بیش از حد در چنین جامعه‌ای بود.
 
 وی افزود: آن حضرت جامعه‌ای سراسر توحش را تبدیل به امت واحده و همدل و به مسلمانانی که در کنار هم با نهایت صلح و صفا و صمیمیت، برادری و برابری و جامعه‌ای که به وجود هم افتخار و به مشکلات همدیگر رسیدگی می‌کردند.
 
 امام‌جمعه زابل تصریح کرد: ما امروز به فضل خدای متعال پیرو پیامبر (ص) هستیم که پیام‌آور صلح و دوستی بود و وظیفه ما مسلمانان وظیفه سنگینی است و در کشور ما که ترکیبی از مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی را داریم و در استان سیستان و بلوچستان که پایتخت وحدت اسلامی است سال‌هاست شیعه و سنی در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین پوران‌دخت ادامه داد: به‌عنوان شیعه و سنی باید بدانیم که ما مشترکاتی داریم و باید اتحاد انسجام با این مشترکات شکل بگیرد چرا که دشمن به دنبال این است که این برادری و هم‌صدایی را به بهانه‌های مختلف از ما بگیرد که به لطف خدا در منطقه سیستان به دلیل وابستگی‌های طایفه‌ای و قومی نتوانستند تفرقه ایجاد کنند و اخوت و برادری حفظ شود.
 
 وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل‌تسنن، افزود: شیعه و سنی اشتراک زیادی در توحید، نبوت و معاد و حتی منجی عالم بشریت دارند که باید از این اشتراکات برای ایجاد وحدت و رفع‌اختلاف‌ها استفاده کرد چرا که اختلاف و تفرقه بین مسلمانان حربه دشمن برای ایجاد اختلاف است و دشمن امروز تمام توانش را برای تفرقه مذهبی و قومی گذاشته است.
 
امام‌جمعه زابل تصریح کرد: استکبار جهانی تمام تلاشش این است که شکاف‌های قومیتی و مذهبی ایجاد و با استفاده از اختلاف‌افکنی گروه مسلمانان را به فرقه‌های متعدد و منحرف تبدیل کند که تابه‌حال به دلیل بصیرت و آگاهی مردم و سیره امامین انقلاب که تلاششان بر این بوده تا این وحدت مستدام باشد نشدند.
 
 پوران‌دخت ادامه داد: اگر وحدت رویه‌ای که در کشور و مخصوصاً اتحاد و همدلی که در استان ما بین برادران شیعه و سنی وجود دارد در سطح بین‌الملل هم اتفاق بیفتد و تمام مسلمانان جهان با هم همراه و هم‌صدا باشند استکبار و صهیونیست نمی‌تواند برنامه‌های تفرقه‌افکنانه خودشان را پیش ببرد؛ اما متأسفانه از اختلافی که در سطح بین‌المللی بین حکام دولت‌های اسلامی وجود دارد دشمن توانسته نهایت بهره‌برداری را برده و غده سرطانی صهیونیست را بر پیکره مسلمانان جای‌داده است.
 
 خطیب نمازجمعه زابل تأکید کرد: امتی که پیغمبر اکرم تشکیل داد امت واحد بود؛ اما این امت قطعه‌قطعه شد قطعه‌قطعه‌شدن این امت هم برمی‌گردد به یک اشکال داخلی در امت و هم بر می‌گردد به نقشه‌های زیرکانه دشمنان اگر می‌خواهیم به وحدت برسیم که ضرورت جامعه اسلامی هم همین هست چاره‌ای نداریم جز بازخوانی دقیق تاریخ، چاره‌ای نداریم جز بررسی عملکردها.
 
 وی تأکید کرد: علاج آن قطعه‌قطعه‌شدن در این است که ما اولاً مشترکاتمان را بشناسیم و به آنها عمل کنیم حرمت بگذاریم به باور‌های هم دیگر احترام بگذاریم برادری‌مان را حفظ کنیم البته در کنار حفظ برادری باید منافقین را خوب تشخیص بدهیم چه لباس شیعیان را پوشیده باشند چه لباس اهل‌سنت را منافق است، می‌خواهد شیعه انگلیسی باشد یا سنی آمریکایی، ما با هر دوی اینها محکم برخورد می‌کنیم، چون حسابشان از امت جداست.
 
 پوران‌دخت افزود: بحمدالله نظام جمهوری اسلامی این نظام مقدس به سمت کمال خودش در حال حرکت هست و آنهایی که به دنبال قطعه‌قطعه کردن این امت هستند قطعاً محکوم به شکستند.
 
 وی تأکید کرد: یکی دیگر از نشانه‌های وحدت امت اسلامی که باید اتفاق بیفتد حفظ و وحدت امت مسلمانان در مسئله فلسطین است که برای رهایی مردم مظلوم فلسطین در سرزمین غزه این وحدت حفظ و صورت گیرد.

برچسب ها: امام جمعه ، هفته وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار