نور ناکافی در زمین تنیس مجموعه انقلاب مسابقه فینال فیوچرز تهران را نیمه تمام گذاشت.

دیروز فینال هفته اول مسابقات تنیس فیوچرز تهران در مجموعه ورزشی انقلاب در حالی که با نتیجه یک بر یک بین تنیسور‌های ایتالیا و روسیه مساوی در جریان بود و دو بازیکن در ست سوم هم پنج بر پنج مساوی بودند تاریک‌شدن هوا و کیفیت نامناسب نور زمین باعث اعتراض بازیکن روسیه شد و در نهایت بازی ناتمام ماند.

شاهرخ کشاورز دبیر فدراسیون تنیس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص ناتمام ماندن مسابقه فینال فیوچرز تهران گفت: ما برای برگزاری این مسابقات تدارک لازم را دیده بودیم و با تلاش شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی زمین‌های تنیس مجموعه انقلاب را از پیمانکار بدون پرداخت اجاره برای این مسابقات در اختیار گرفتیم. مجموعه انقلاب برای برگزاری این مسابقات نهایت همکاری را با ما انجام داد و قبل از مسابقات مجموعه بسیار تمیز و فضای سبز نیز کاملا شرایط مناسبی داشت.

او ادامه داد: بیش از ۲۰ سال پیش که شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی تاسیس  شد در اساسنامه این شرکت آورده شده بود که باید اماکن مازاد ورزشی اجاره داده شود در حالی که زمین‌های تنیس مجموعه انقلاب مورد نیاز فدراسیون تنیس است. من ۳ سه سال پیش در مناظره‌ای با محب خدایی معاون وقت شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی گفتم که این زمین‌ها نباید اجاره داده شود، اما او در جواب گفت که با اجازه زمین‌ها به پیمانکار آن‌ها حامی مالی برای تنیس فراهم می‌کنند که چنین اتفاقی نیفتاد.

کشاورز بیان کرد: ما پیش از برگزاری مسابقات به شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی اعلام کردیم که باید نور کافی برای این زمین‌ها فراهم شود و می‌توانیم با گذاشتن صفحه «بیس پلیت» و جوش آن نورافکن‌های موقتی در زمین‌ها ایجاد کنیم تا در برگزاری مسابقات به مشکل نخوریم و بعدا نیز می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم، اما آن‌ها به ما اعلام کردند که بدون مجوز کاری نکنید و این موضوع را به مجموعه انقلاب ارجاع دادند و آن‌ها نیز مجددا به شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی ارجاع دادند. تنیسور روس بازیکن حرفه‌ای است و پس از تساوی بازی مقداری نیز وقت تلف کرد تا نور کمتر شود و در نهایت بازی به دلیل نبود نور کافی متوقف شد.

او در خصوص برگزاری ادامه مسابقه فینال گفت: امروز بازی فینال  از ست سوم پیگیری می‌شود.

کشاورز درباره تمرین تیم‌های ملی در مجموعه تنیس استقلال گفت: ما تمرینات تیم‌های ملی را در مجموعه استقلال برگزار می‌کنیم، اما زمین‌های این مجموعه جایگاه تماشاگر، نور کافی و مناسب برگزاری مسابقات بین المللی نیست، اما مجموعه انقلاب زمین‌های استانداردی دارد که در کشور‌های اطراف ما نیز بی نظیر است و سال گذشته نیز در حالی که ۴۲ مسابقه فیوچرز در دنیا برگزار شده بود فدراسیون جهانی تنیس عکس زمین تنیس مجموعه انقلاب را در سایتش بارگذاری کرده بود چرا که این زمین بسیار زیبا و بروز است و من نمی‌دانم چرا ما با وجود چنین زمین‌های نباید آن‌ها را به جهانیان نشان دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار