کاظمی گفت: دغدغه معلمان مورد توجه ما قرار دارد و این مسائل به شکل روزانه اما در آرامش و بدون فضاسازی پیگیری می شود.

علیرضا کاظمی روز دوشنبه در آیین اهدای تجهیزات آموزشی، هنرستانی، ورزشی و بهداشتی به مدارس سراسر کشور در مشهد گفت: دانشگاه فرهنگیان در کانون توجه ما خواهد بود و طراحی و باز طراحی نظام تعلیم و تربیت، مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا وعده بی‌خود ندهیم و گفتمان های آسیب زا را از فضای تعلیم و تربت حذف کنیم تا فضای وفاق و همدلی، به دور از سیاست زدگی در سطح آموزش و پروش گسترش یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اطمینان می‌دهیم سال تحصیلی جدید به بهترین شکل ممکن آغاز خواهد شد و همه همکاران ما و دستگاه های اجرایی تلاش می‌کنند تا دغدغه این حوزه حیاتی و مهم به کمترین میزان خود برسد.

کاظمی افزود: ماموریت نخست آموزش و پرورش انتقال باورها، اعتقادات، فرهنگ و رسوم، هویت ملی و دینی و ارزش های دینی و ولایی به دانش آموزان است و تمام تلاش ما بر این است تا با استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور، در حوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی و تربیتی زمینه تحقق این ماموریت فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مهمترین گفتمان این وزارتخانه، موضوع "پرورش دانش آموزان" است گفت: مدرسه کانون تحقق این ماموریت است و تمام توجه ما باید به این کانون اصلی نظام تعلیم و تربیت باشد تا دغدغه اولیای مدرسه کم و امکانات برای این طلایه داران، محقق شود و در این امر دولت و مجلس باید در کنار هم باشند.

کاظمی افزود: ماموریت دوم آموزش و پرورش "انتقال دانش" است و این که بتواند آنچه نیاز امروز جامعه برای حرکت به سمت قله های پیشرفت است را تامین کند و باید بهترین معلمان در این زمینه به کار گرفته شوند و بهترین فناوری در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و همچنین زمینه برخورداری معلمان از جدیدترین مهارت ها و توانمندیهای علمی مهیا شود و در این خصوص مهمترین ماموریت متوجه اصلی ترین کانون و سرچشمه زایای علم و دانش آموزی یعنی دانشگاه فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در سرزمین اشغالی دانش آموزانی هستند که از بدیهی ترین و ابتدایی ترین حقوق خود محروم هستند و امیدواریم به زودی زود و با مقاومت مردم غزه و حمایت جهان اسلام رژیم غاصب و خون آشام اسرائیل از صفحه روزگار حذف شود.

کاظمی همچنین یادی از شهدای خدمت به ویژه شهید سید ابراهیم رئیسی کرد و افزود: بخشی از دستاوردهایی که امروز افتتاح می شود، محصول تلاش ها و توجه او به نظام تعلیم و تربیت است.

۴۷۳ طرح ورزشی و ۲۲۵ فضای آموزشی سراسر کشور امروز دوشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش از مشهد افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.