مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: کمبود معلم در استان برای سال تحصیلی جدید با برنامه ریزی و به کارگیری نیروهای تازه استخدام مدیریت شده است.

سید امیر شوشتری گفت: معلم مورد نیاز در استان بیش از ۵۸ هزار نفر است که معلم موجود به تعداد ۴۷ هزار نفر و کمبود ما در این زمینه دقیقا ۱۱ هزار و ۳۴۲ نفر است.

وی اضافه کرد: کمبود معلم در استان با روشهایی مانند به کارگیری عوامل اجرایی مدرسه در کلاس درس، معلمان بازنشسته، دانشجو - معلمان و معلمان طرح خرید خدمات آموزشی در کنار استخدام ۹ هزار نیروی جدید جبران و تامین شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اقدامات متعدد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: این استان با ۲۱۷ فضا جزو استان های برتر کشور بوده است و امسال نیز با ۲۲۰ فضای آموزشی و ورزشی رتبه خوبی در کشور را دارد.

شوشتری افزود: هزار و ۷۴ کلاس بر این اساس به ظرفیت آموزشی استان افزوده می‌شود اما متاسفانه هنوز نیاز بحرانی در برخی مناطق برخوردار و حاشیه شهر به فضای آموزشی داریم که امیدواریم با طرح های جهشی آن را حل کنیم.

وی اضافه کرد: در قالب طرح شهید عجمیان برای رفع نیازهای محیط های آموزشی با کمک نیروهای جهادی امسال ۱۷۰ گروه جهادی معلمان و دانش آموزان و ۵۰۰ گروه جهادی کار کردند که اداره کل نوسازی مدارس نیز در این زمینه ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری ۴۷ جلسه سه ساعته در استان و ۱۷ جلسه وبینار وزارتی برای آماده سازی در سال تحصیلی جدید گفت: از نظر برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده هم اکنون یک و نیم ماه از پارسال جلوتر هستیم .

شوشتری با اشاره به بازدیدهای نظارتی از روند ثبت نام در مدارس ادامه داد: ۱۲۵ مورد تذکر کتبی و شماری لغو ابلاغ مدیران متخلف را هم در استان هم داشته ایم.

برچسب ها: کمبود معلم ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.