معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان البرز اعلام کرد: ۲۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده برای صنایع این استان تامین شده است.

محب مصری گفت: راه اندازی تصفیه خانه پیشرفته پساب استان البرز در سال‌های اخیر گام موثری برای جایگزینی پساب بازچرخانی شده با آب شرب در صنایع استان است.

وی ادامه داد: افزون بر این نیز ۶ میلیون مترمکعب آب سالم بازچرخانی شده برای اراضی کشاورزی دشت ماهدشت کرج تامین شده است.

مصری تاکید کرد: با توجه به محدودیت آب سفره‌های زیر زمینی بر اساس اهداف برنامه هفتم توسعه باید به سمت بهره گیری از فناوری روز برای بازچرخانی پساب‌ها و جایگزینی آنها با آب شرب در مصارف صنعتی و کشاورزی پیش برویم.

وی با بیان اینکه در طول دهه‌های اخیر یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون متر مکعب از سفره‌های زیر زمینی آب استان البرز اضافه برداشت شده است، گفت: اکنون این منابع آبی با محدودیت و افت سطح آبخوان مواجه هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: مهمترین مشکل در بخش تامین آب البرز این است که بیش از ۷۰ درصد برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی است.

وی ادامه داد: اکنون سالانه بیش از ۸۱۰ میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیر زمینی البرز برداشت می‌شود که خطری جدی برای نسل‌های حال و آینده است.

مصری گفت: خط انتقال آب سالم تصفیه شده از ماهدشت به سمت شهرک‌های صنعتی شهرستان اشتهارد روند تکمیلی خود را می‌گذارند و باید بخش صنعت را به بهره گیری از این نوع آب‌ها مجاب کنیم.

برچسب ها: آب شرب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار