مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از اتمام عملیات اجرایی پروژه اصلاح و بازسازی خط اصلی لوله فاضلاب خیابان مطهری خبر داد.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه این پروژه از ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ آغاز و برای اجرای آن حدود چهار ماه زمان در نظر گرفته شد، گفت: تعطیلات اجباری ناشی از مناسبت‌ها باعث شد مدت اجرای پروژه تقریبا به دو برابر زمان پیش بینی شده افزایش یابد.

او با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب شهر یزد از سال ۱۳۷۵ آغاز شده است، گفت: خط فاضلاب خیابان مطهری با لوله ۶۰۰ میلیمتر در ابتدای اجرای فاضلاب در شهر یزد اجرا شده بود که با توجه به حوادثی که برای این خط در سالیان گذشته اتفاق افتاده بود باعث نشست این خیابان در چندین نقطه شد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: از جمله دلایل آسیب به تاسیسات فاضلاب، ورود آب‌های سطحی و گل و لای همراه آن به لوله‌های فاضلاب است که در سال‌های گذشته به کرار این موضوع به مسئولان مربوط اعلام و درخواست شد تا از هرگونه ورود آب‌های سطحی و آب باران به شبکه فاضلاب اکیدا خودداری شود تا شاهد خرابی لوله‌های فاضلاب و همچنین مشکلات بو و گرفتگی در لوله‌ها نباشیم.

علمدار از دیگر چالش‌های این پروژه را جاری سازی فاضلاب در آن عنوان کرد و اظهار داشت: در سه نقطه خط جدید فاضلاب خیابان مطهری به خط قدیم متصل می‌شد و با توجه به اینکه حجم فاضلاب عبوری در خط قدیم بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ لیتر در شبانه روز متغییر بود، این موضوع نیاز به تجهیزات خاص برای انسداد و بایپس کردن فاضلاب و اجرای عملیات انتقال فاضلاب از لوله قدیم به جدید داشت.

او گفت: پروژه اصلاح و بازسازی خط اصلی لوله فاضلاب خیابان مطهری شامل هزار و ۴۰۰ متر خط کاروگیت هزار میلیمتر در عمق هفت و نیم تا هشت متر، و هزار و ۲۵۰ متر خطوط فرعی به منظور انتقال فاضلاب کوچه‌های فرعی اطراف به خط اصلی است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد به اجرای ۱۸ عدد منهول بتنی به ابعاد ۱۴۰ در ۱۲۰ سانتیمتر در این پروژه اشاره و تصریح کرد: از جمله موارد اجرا شده در این پروژه که باعث افزایش طول عمر تجهیزات فاضلاب می‌شود، پوشش منهول‌های بتنی با مواد مخصوص است که عمر آنها را چندین برابر افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.