مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در آستانه بازگشایی مدارس از امروز دوشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۸ شهریورماه سه جشن پیاپی، غنچه ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها ویژه نونهالان، پیش دبستانی‌ها و دانش آموزان پایه هفتم در سراسر فارس برگزار می‌شود.

فرشید قاسمی در آستانه بازگشایی مدارس، در سفر کوتاه به شهرستان فسا و در دیدار با مدیران مدارس شهر فسا، ششده و قره بلاغ و شیبکوه این شهرستان اظهار کرد: هر چه موجودات در عالم هستی بالاتر می‌روند نیازهایشان نیز افزایش می‌یابد لذا هنگامی انسان معلم می‌شود نیازهایش بیشتر می‌شود و اگر به مدیریت برسد قطعا نیازش بیشتر از قبل می‌شود.

او افزود: اولین نیازی که همه ما مدیران در جستجوی آن هستیم نیاز به دین باوری، معنا پروری، دین پژوهی و تفکر فلسفی است.

قاسمی، ارتباط و تعامل، کیفیت بخشی و ... را از جمله نیاز‌های یک مدیر برشمرد و عنوان کرد: یک مدیر با برنامه ریزی و فعالیت هایش، برخی نیاز‌ها را برطرف می‌سازد لذا راه اندازی پنل‌های اخلاقی می‌تواند برخی نیاز‌ها را در دانش آموزان برآورده سازد.

او ادامه داد: هر گاه فعالیت‌های مدیر همراه با فطرت باشد، آثارش بی بدیل و ماندگار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در سال جدید تحصیلی تصمیم داریم قبل از شروع مدارس، مسابقات پژوهشی را در بین معلمان برگزار کنیم و سوالاتی را با مضامین مختلف ساحت‌های سند تحول بنیادین مانند؛ چگونه می‌توان مدرسه‌ای خلاق داشته باشیم چگونه نماز جماعت را پر رنگ‌تر کنیم چگونه معدل دانش آموزان را افزایش دهیم و ... را موضوع این رقابت قرار دهیم.

او با اشاره به پژوهشی که رشد مداوم مغز را تایید می‌کند، ادامه داد: خوب دشمن عالی است هرگاه مدیری به خود لقب خوب داد این موضوع او را از رسیدن به عالی باز می‌دارد.

قاسمی با ارائه آمار و ارقامی از پروژه مهر خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال در اول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت در هفته جاری نیز تجهیزاتی به هنرستان‌های و سایر مدارس استان ارسال می‌شود.

او ادامه داد: آموزش و پرورش فارس با کسب ۵ رتبه تک رقمی از جمله اول زبان‌های خارجی، دوم هنر و سه رتبه تک رقمی در کنکور در سهمیه منطقه یک از حیث تعداد رتبه پنجم کشور را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در آستانه بازگشایی مدارس از دوشنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه سه جشن پیاپی، غنچه ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها ویژه نونهالان، پیش دبستانی‌ها و دانش آموزان پایه هفتم در سراسر فارس برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: آشنایی با سند تحول بنیادین، آشنایی با روش‌های بودجه ریزی، آشنایی با شیوه‌های های تربیتی عبادی و اخلاقی، آشنایی با روش‌های ارتباط با دیگران، آشنایی با شیوه‌های تدریس و ...، از جمله مهارت‌هایی است که مدیران باید برای ارتقای آموزشی و تربیتی دانش آموزان باید آن را فرا گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار