مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و در قالب طرح شهید سلیمانی یا همان احداث فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای تعداد ۵۳ زمین مصنوعی ورزشی در مدارس به صورت هم زمان افتتاح و کاروان تجهیزات هنرستانی و آموزشی نیز به مدارس استان اعزام شدند.

فرشید قاسمی در آیین اعزام هم زمان کاروان‌های تجهیزات آموزشی به هنرستان‌ها ومدارس و افتتاح همزمان ۵۳ زمین چمن مصنوعی مدرسه‌ای در استان، با تبریک فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت اظهار کرد: در سند تحول بنیادین زیر نظام تامین فضا و تجهیزات و فناوری مورد توجه قرار گرفته و ارزش این موضوع کمتر از آموزش در یادگیری موثر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: تجهیز هنرستان‌ها ارتقای یادگیری را در پی خواهد داشت لذا با تلاش‌های صورت گرفته تجهیزاتی به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری و امروز به شهرستان‌های مختلف استان ارسال می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: در استان فارس تعداد ۴۵۲ واحد هنرستان میزبان ۷۲ هزار هنرآموز است و با تلاش‌های انجام شده در راستای رشد متوازن توانستیم میزان تحصیل هنرجویان در هنرستان‌های استان را از ۳۷ درصد به ۴۲ درصد افزایش دهیم.

او ادامه داد: در این راستا تعداد ۹ هنرستان مستقل و ۲۰ هنرستان ضمیمه نیزدر سطح استان راه اندازی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از خرید تجهیزات پیشرفته ویژه هنرستان‌ها در طول سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: سعی کردیم این تجهیزات را قبل از آغاز سال تحصیلی ارسال کنیم تا به فرآیند یادگیری کمک کند.

قاسمی همچنین ادامه داد: در قالب طرح شهید سلیمانی یا همان احداث فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای تعداد ۵۳ زمین چمن مصنوعی ورزشی نیز درمدارس استان به صورت هم زمان افتتاح شد.

او با اشاره به اینکه با افتتاح این ۵۳ زمین چمن مصنوعی در مجموع ۲۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع به فضای ورزشی دانش آموزی استان افزوده می‌شود گفت: با بهره برداری از این طرح‌های ورزشی سرانه ورزشی دانش آموزی استان فارس از ۳۳ صدم به ۳۴ صدم افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار