مشاور فرماندهی معظم کل قوا گفت: در دفاع مقدس فهمیدیم صلح موضوع مهمی است و این صلح نیازمند قدرت است و امروز با اقتدار از امنیت و صلح کشور دفاع می‌کنیم.

امیر حاتمی مشاور فرماندهی معظم کل قوا در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صلح و دفاع اظهار کرد: صلح، آرزوی دیرینه بشر است و مورد توجه همه اندیشمندان و رهبران بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاریخ بشر پر از درگیری است ادامه داد: در تاریخ بشر فقط حدود ۲۰۰ روز بوده است که جنگی نداشته‌ایم و بیش از ۸۰۰۰ هزار جنگ در تاریخ ثبت شده است. با این وجود جنگ‌ها اکنون گسترش پیدا کرده به حدی که ادبیات صلح تغییر کرده است و نبود جنگ را صلح می‌دانیم که این اتفاق صلح نیست.

وی توضیح داد: در صلح سازش وجود دارد، اما در نبود جنگ اینگونه نیست.  برای صلح واقعی الگو داریم. سیره نبی مکرم اسلام و حضرت علی (ع) گویای این پیام واقعی است و نمونه‌های متعددی را از تاریخ اسلام داریم، اما یک نمونه کافی است که ثابت شود که دین اسلام و پیامبر، پیام‌آور صلح هستند. 

امیر حاتمی تاکید کرد: اگر به جای ستاندن حق ستمدیده از ستمگر او را راضی کنیم از حقش بگذرد موجب صلح نمی‌شود و صلح غیر عادلانه سوزش جانکاه است. در تاریخ انبیا هم ظلم ستیزی به عنوان مولفه مهمی قابل اشاره است.

وی اظهار کرد: به تاریخ آغاز جنگ تحمیلی در ایران که با حمایت همه جانبه قدرت‌های شرق و غرب توسط رژیم بعث اجرایی شد نزدیک می‌شویم. جنگی که  هر دو ملت ایران و عراق را با ظلم و ستم همراه کرد. آن‌ها بر دو ملت جنگی پر هزینه را تحمیل کردند و زیست بر مبنای رفاقت را از دو ملت گرفتند صد‌ها هزار نفر جان خود را از دست دادند و مجروح شدند.

ملت ایران و عراق همراهی و در هم تنیدگی مهمی با هم دارند، اما ظلم باعث شد سختی‌های زیادی را مردم متحمل شوند. در دفاع مقدس فهمیدیم صلح موضوع مهمی است و این صلح نیازمند قدرت است و امروز با اقتدار از امنیت، صلح و نظم ملت و کشور خودمان دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمونه بعدی جنگ میان ملت فلسطین و صهیونیست‌ها است تصریح کرد: پیام طوفان الاقصی آن است که کشتار مردم فلسطین و تحمیل صلح بدون صلح عادلانه امکان‌پذیر نیست. اکنون امنیت منطقه هم به خطر افتاده است چرا که صهیونیست‌ها بیش از ۴۰ هزار انسان را به شهادت رساندند و مراکز عمومی را بمباران کردند. برای صلح باید راهکاری عادلانه داشته باشیم و این راهکار پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها است.

امیر حاتمی گفت: الگو‌های توسعه صلح تاکنون مناسب نبوده است و باید دلایل این عدم موفقیت را آسیب شناسی کنیم و الگوی مورد تاکید ادیان الهی را به طور جدی دنبال کنیم. ملت ما صلح طلب است و بر مبنای همین الگو، سیاست اصلی ما صلح طلبی است و با مرور تاریخ انقلاب اسلامی می‌بینید که نظام ما همیشه بر صلح و دوستی تاکید داشته و از اصول عدالت خارج نشده است.

امیر حاتمی با بیان اینکه در همین دوره ۵۰ ساله مشاهده کردیم آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه جنگ راه انداخته‌اند؛ خاطرنشان کرد: معتقدیم کشتار مردم در تمامی جهان خصوصا غزه و اشغال کشور‌ها و تحریم‌ها علیه ملت‌ها بزرگ‌ترین مانع صلح است و اکنون باید قاطعانه با این اعمال مخالفت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
از جان حافظان امنیت در داخل شهر هم کمی اقتدار را خرج کن همین چند روز قبل در پمپ بنزین میر جاوه چه گذشت و چرا اینها سرمایه و ثروت و اینده این کشور بودند و خانواده داشتند و احساس و عواطف و همه اینها دفن شد و
آخرین اخبار